حقایقی جالب در رابطه با شرکت ایسوس که نمیدانستید!
قصد داریم نکاتی جالب درباره شرکت ایسوس را بیان کنیم که شاید کمتر درباره آنها می دانستید.

درباره ایسوس چه میدانید؟

به احتمال زیاد تا به امروز نام «پگاسوس» را شنیده اید. پگاسوس در اسطوره های یونانی یک اسب بالدار است که در انیمیشن هرکول شرکت والت دیزنی نیز حضور پیدا کرده است.

نام ایسوس در حقیقت از پگاسوس الهام گرفته شده است. این شرکت برای انتخاب نام خود سه حرف ابتدایی «Pegasus» را حذف کرده است. این نام سرعت، کیفیت، یادگیری و پرواز را در ذهن تداعی می کند.

یکی از دلایل اصلی حذف سه حرف اول Pegasus، شروع نام این شرکت با حرف A است. با این کار ایسوس به عنوان یکی از اولین شرکت ها در مراسم ها و نمایشگاه ها شناخته می شود.

درآمد ایسوس به گوشی های هوشمند وابسته نیست

ایسوس قبل از ورود گوشی های هوشمند به بازار در حوزه فناوری محصولات زیادی را روانه بازار کرده بود. این کمپانی تایوانی در سال 2012 از اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود رونمایی کرد. این شرکت قبل از ورود به بازار اسمارت فون ها توانسته بود به موفقیتی بزرگ در بازار دست پیدا کند.

ایسوس محصولات زیادی را در بازار به فروش می رساند که برای مثال می توان به مانیتورها، مادربوردها، کارت های گرافیک، کارت های صدا و نوت بوک ها اشاره کرد. علاوه بر دستگاه های مختلف شرکت ایسوس برای کمپانی های دیگر نیز قطعات تولید می کند.

بزرگترین تولیدکننده مادربورد در جهان

در حالی که گوشی های هوشمند ایسوس در کشورهایی مانند هند، تایوان و چین فروش مناسبی را تجربه می کنند، قطعات کامپیوتر تولیدی توسط این کمپانی فروش بسیار بالاتری دارند. شرکت ایسوس بزرگترین تولیدکننده مادربورد در جهان محسوب می شود. سهم این کمپانی در این بخش از بازار به 40 درصد می رسد.

ایسوس یکی از 10 شرکت بزرگ در دنیای فناوری و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوتر محسوب می شود. قطعات تولیدی توسط این برند در اکثر نقاط جهان به فروش می رسند.

اولین تولیدکننده انبوه نت‌ بوک

در سال 2010 نت بوک ها یکی از گجت های محبوب در سراسر جهان محسوب می شدند. این دستگاه ها در حقیقت نسخه قدیمی اولترابوک ها، کروم بوک ها و حتی تبلت ها هستند.

نت بوک ایسوس که Eee PC نام داشت از نمایشگر کوچکی بهره می برد و به قطعات سخت افزاری ضعیفی مجهز بود. این محصول برای کشورهای در حال توسعه و افرادی که از نظر مالی قادر به تهیه لپ تاپ ها نبودند توسعه پیدا کرد.

تولید گوشی هوشمند با همکاری Garmin

شرکت ایسوس به مدت یکسال برای تولید گوشی های هوشمند با Garmin همکاری کرد. نتیجه این همکاری معرفی 6 گوشی هوشمند با سیستم عامل های لینوکس، ویندوز موبایل و اندروید بود. این دستگاه ها با تمرکز بر روی GPS توسعه یافته بودند.

این همکاری با نام Garmin-Asus در سال 2009 شروع شد و در سال 2010 پایان یافت. در سال 2010 شرکت گارمین تصمیم گرفت که سرمایه گذاری خود در این بخش را متوقف کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir