ربات‌هایی که 8 برابر انسان بدون خستگی کار می‌کنند!
بزودی قرار است که از ربات ها به منظورم افزایش بهره وری در بیمارستان های انگلستان استفاده شود

حضور ربات ها در بیمارستان

سرویس سلامت همگانیTrust (NHS Trust) در انگلستان اخیرا به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری از ربات‌ها در بیمارستان استفاده می‌کند.

موسسه "East Suffolk and North Essex" سرویس سلامت همگانی Trust در حال آزمایش توانایی این فناوری هوش مصنوعی جدید است تا دریابد آیا این فناوری قادر به انجام کارهای اداری نظیر ارائه خدمات اسکن و نتایج آزمایش خون از پزشکان عمومی به مشاوران بیمارستان است یا خیر.

به گفته سرویس سلامت همگانی مذکور، استفاده از این فناوری هشت برابر کارآمدتر از استفاده از نیروی انسانی است.

این سیستم سه ماه پیش در بیمارستان"Ipswich "راه اندازی شد و کار خود را آغاز کرد و توانست کار بیش از ۵۷۰ ساعتی کارمندان را خود به تنهایی انجام دهد. سرویس سلامت همگانی Trust ادعا می‌کند که با داشتن این سیستم آنها طی ۹ ماه آینده ۲۲۰ هزار پوند ذخیره خواهند کرد.

دارن آتکینس معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه "East Suffolk and North Essex" گفت: به این ربات‌ها هم می‌توان همانند انسان کاری را آموزش داد. در حال حاضر یک کارمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند عملکردی برابر با هشت نیروی انسانی داشته باشد.

پنج کارمند هوش مصنوعی که موسسه "East Suffolk and North Essex" از آنها استفاده می‌کند، کار مدیریت بیمارستان را با تقلید از صفحه کلید و کلیک موس روی رایانه‌های Trust انجام می‌دهند و به این ترتیب آنها قادر به انجام وظایفی مانند یک کارمند معمولی هستند.

این سیستم توسط شرکت فناوری"Thoughtonomy" بریتانیا توسعه داده شده است.

سرویس سلامت همگانی Trust ادعا می‌کند که استفاده از این سیستم، زمان لازم برای پردازش مرحله اول مراجعه هر بیمار به پزشک را از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به پنج دقیقه کاهش داده است.

در هفته‌های آینده نیز Trust قصد دارد از این کارکنان هوش مصنوعی در بخش حسابداری و انجام پرسشنامه بیمار استفاده نماید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir