طرح ایستگاه فضایی ناسا در مدار ماه احمقانه است؟
ناسا در نظر دارد طرح دروازه‌ای به سوی ماه را اجرایی کرده تا سفر به ماه راحت شود

طرح دروازه‌ای به سوی ماه چیست؟

در هفته‌های اخیر، مقامات ناسا سعی کرده‌اند به طور فعال طرح "دروازه‌ای به سوی ماه" را مطرح کنند. در این برنامه ایجاد یک ایستگاه فضایی در مداری بین زمین و ماه پیشنهاد شده که بیشتر به ماه نزدیک است تا به زمین.

ناسا این کار را به جای بازگشت مستقیم به سطح ماه پیشنهاد کرده است. سازمان فضایی آمریکا حتی طرح را به عنوان یک "دروازه" نگاه می‌کند و این نام مناسب‌تر حتی از "ایستگاه" می‌داند.

مایک گریفین، مدیر سابق ناسا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش که در حال حاضر به عنوان معاون وزیر دفاع برای تحقیق و توسعه فعالیت دارد در پاسخ به این سوال که چه نظری در مورد برنامه "دروازه ای به سوی ماه" دارد گفت: این یک "معماری احمقانه"‌ است.

وی افزود: من فکر می‌کنم برنامه‌ریزی برای سال ۲۰۲۸ خیلی دیر است. الان ۲۰۱۸ است. در دفعه اول رسیدن به ماه هشت سال طول کشید. حالا می‌گویید ۱۰، ۱۲ یا ۱۴ سال زمان لازم است دوباره آن را انجام دهیم. هیچ معلوم نیست که آمریکا در آن تاریخ رهبری کاری را داشته باشد.

گریفین همچنین طرح را تأیید نمی‌کند و معتقد است تا زمانی که نیاز فنی به چنین ایستگاهی بوجود نیامده باشد هیچ دلیلی برای ساخت یک ایستگاه در مدار ماه وجود ندارد.

او می‌گوید: طراحی و ایجاد یک "دروازه" قبل از اینکه ما پا بر روی سطح ماه نگذاریم احمقانه است. قرار دادن دروازه در مدار ماه قبل از آنکه ما بتوانیم در ماه سوخت تولید می‌کنیم مفید نخواهد بود. ما باید سریع‌تر به ماه برگردیم و یاد بگیریم که چگونه از منابع آنجا بهره‌برداری کنیم.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir