تاثیر جالب مادران سختگیر برروی موفقیت دختران شان!
براساس تحقیقات صورت گرفته, داشتن مادر سختگیر برای موفقیت دختران بسیار مهم است

مادران سخت‌گیر و غیر قابل تحمل، دختران موفقی تحویل جامعه داده اند

دانشمندی به نام «اریکا جی راکسون رامیرز»، که استاد دانشگاه اسکس نیز هست در نتیجه تحقیقات خود ثابت کرده مادران پرتوقع و سخت‌گیر، دختران کاملا موفقی تحویل جامعه می‌دهند یا می‌توان برعکس گفت، اغلب زنان موفق کسانی هستند که مادران همیشه معترض و پرتوقعی داشته‌اند.

بسیاری از مواقع دختران نوجوان و جوان از دست مادران خود گلایه دارند و از اینکه مادرشان همیشه خدا غر می‌زند و آنها را مجبور می‌کند تا ظرف‌ها را بشویند، آشغال‌ها را دم در بگذارند، خانه را تمیز کنند و از همه بدتر اینکه اجازه نمی‌دهند با دوستانشان بیرون بروند شاکی هستند. این دختران اغلب به دوستانی که مادرانی آرام و مهربان دارند حسادت می‌کنند.

مادران همیشه طلب‌کار اغلب در میان حرف‌هایشان به این نکته اشاره می‌کنند که: «الان متوجه نمی‌شوی که همه این کارها لطف است اما در آینده می‌فهمی چرا این همه سخت‌گیری می‌کنم!» واقعیت این است که آنها راست می‌گویند.

پروفسور «اریکا جی راکسون رامیرز»، روی ۱۵ هزار دانش‌آموز بین سنین ۱۳ تا ۱۴ ساله تحقیق گسترده ای را صورت داد. او ده سال زندگی و تجربه‌های نوجوانان را بررسی و اطلاعات مربوط به آنها را گردآوری کرد و بر اساس این تحقیقات گسترده و طولانی‌مدت، دکتر اریکا به نتیجه زیر رسید؛

«مادران سخت‌گیر فرزندانی تربیت می‌کنند که نسبت به بقیه موفقیت‌های بیشتری در زندگی خود رقم می‌زنند و سریع‌تر از هم‌سالان خود پیشرفت می‌کنند.»

همچنین، در تحقیقی دیگر مشخص شده نود درصد زنان موفق جامعه کسانی هستند که مادران سخت‌گیر و پرتوقعی داشته‌اند. به این ترتیب شاید چندان دور از ذهن نباشد که نتیجه‌گیری کنیم: «سریع‌ترین روش کسب موفقیت، داشتن مادر سخت‌گیر و تحمیل‌کننده است.»

لازم به یادآوری است که در این تحقیق هیچ کدام از مادرها دختران خود را محدود و در خانه را روی آنها قفل نمی‌کردند و همه رفتارها و کارهای دختر خود را تحت کنترل نداشتند و هرگز فرزند خود را تنبیه روحی یا فیزیکی نمی‌کردند.

منظور از مادر «غیر قابل تحمل» در واقع مادری است که دایما در گوش فرزند خود می‌خواند که چه کاری انجام دهد، چه کاری انجام ندهد. نتایج تصمیماتی که فرزند می‌گیرد را به او گوشزد می‌کند و در مورد عاشق شدن یا ازدواجش به او هشدار می‌دهد.

به طور کلی، مادر سخت‌گیری که منظور اصلی این تحقیق علمی است، کسی است که اغلب نوجوان‌ها تحمل آن را ندارند، چون از امر و نهی شنیدن بیزارند. مادران سخت‌گیر به شدت به روند درس خواندن فرزندان خود حساس هستند و دایما به دختر خود گوشزد می‌کنند که باید نمره‌های خوب بگیرد و همیشه جزو درس‌خوان‌های مدرسه باشد. به همین خاطر به خودشان اجازه می‌دهند در روند تحصیل فرزند خود هرگونه دخالتی داشته باشند.

دکتر اریکا در این رابطه توضیح می‌دهد: «توصیه‌های والدین در اغلب موارد روی تصمیم‌گیری فرزندان تأثیر مستقیم و موثر دارد؛ حتی اگر فرزند در مقابل این توصیه‌ها از خود مقاومت نشان دهد.»

از آنجا که مادران پرتوقع دایما اطلاعات و عبارت‌های تکراری را در گوش فرزندان خود تکرار می‌کنند، این عبارات سازنده و مفید در مغز نوجوان جا خوش کرده و ملکه ذهن او می‌شود. پس از موفقیت اغلب فرزندان دوست دارند بیشتر از قبل به حرف‌های والدین خود گوش کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir