هفته آینده همنشینی زیبای ماه و سیاره ناهید در آسمان
فردا منتظر مشاهده یک صحنه زیبا از همنشینی ماه و سیاره ناهید در آسمان باشید

زمان همنشینی ماه و سیاره ناهید

در صبحگاه سه‌شنبه، ۱۳ آذر پدیده نجومی همنشینی ماه و سیاره ناهید رخ خواهد داد و در این پدیده این سیاره به کمترین فاصله خود با ماه می‌رسد.

مسعود عتیقی دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران با بیان اینکه سیاره ناهید به "ملکه آسمان" مشهور است، گفت: این سیاره سومین و درخشان‌ترین جرم آسمانی پس از خورشید و ماه است. وی بخشی از درخشان بودن این جرم آسمانی را به دلیل انعکاس نور خورشید از طریق ابرهای اسیدی در فضای اطراف سیاره ذکر کرد و یادآور شد: "آلبدو" یا نسبت بازتاب این سیاره بالاترین مرتبه را نسبت به دیگر سیارات سامانه خورشیدی دارد و ۷۶ درصد برآورد شده‏ است.

عتیقی با بیان اینکه "ناهید" در این شب‌ها در افق صبحگاهی قرار دارد و قبل از روشنی هوا و طلوع مهر تابان از افق شرق سر بر می‌آورد، ادامه داد: در ساعت ۲۲ و ۱۲ دقیقه روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه، سیاره ناهید در ٣.٦ درجه جنوب هلال ماه قرار خواهد گرفت. دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران خاطر نشان کرد: از آنجایی که این سیاره در افق صبحگاهی خودنمایی می‌کند، بهترین فرصت برای مشاهده همنشینی کمان ماه و ملکه آسمان بامداد صبحگاه سه‌شنبه ۱۳ آذر خواهد بود.

به گفته وی رخداد نجومی همنشینی ماه و ناهید به غیر از آنکه یک منظر چشم نواز برای عموم مردم است، سوژه بسیار زیبایی برای عکاسان نجومی خواهد بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir