هوآوی نسخه جدیدی از Huawei MateBook X Pro معرفی کرد
نوت‌بوک جدید Huawei MateBook X Pro، به عنوان نوت‌بوکی پرچم‌دار و فوق‌العاده نازک، تجسمی است از طراحی منحصر به فرد هوآوی و مهارت این شرکت در ساخت کامپیوترهای شخصی

پرچم‌داری برای تمام فصول


هوآوی در کنگره موبایل ۲۰۱۸ از نوت‌بوک Huawei MateBook X Pro رونمایی کرد که نخستین نوت‌بوک با نمایشگر فول‌ویو به شمار می‌آید. اولین Huawei MateBook X Pro ترکیبی از قابلیت جابه‌جایی بالا، نمایشگر فول‌ویو فوق‌العاده، عملکرد عالی و اتصال هوشمند ارائه می‌داد؛ دستگاهی که منادی دوران نوت‌بوک‌هایی با کمترین حاشیه نمایشگر بود و نشانه‌ای بود از این‌که شرکت هوآوی به یکی از بازیگران برجسته در حوزه کسب‌وکار کامپیوترهای شخصی تبدیل شده است. هوآوی در کنگره موبایل ۲۰۱۹ نسخه جدید و به‌روزشده‌ای از Huawei MateBook X Pro معرفی کرد که همه ویژگی‌های یک نوت‌بوک پرچم‌دار را در خود گرد آورده است. این نوت‌بوک توانسته است در کنار بهره بردن از طراحی هنرمندانه، عملکرد و قابلیت‌های ارتباطیِ نوت‌بوک‌های پرچم‌دار را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

«وانگ ین‌فنگ»، رئیس بخش کامپیوترهای شخصی و تبلت هوآوی، می‌گوید: «نوت‌بوک جدید Huawei MateBook X Pro، به عنوان نوت‌بوکی پرچم‌دار و فوق‌العاده نازک، تجسمی است از طراحی منحصر به فرد هوآوی و مهارت این شرکت در ساخت کامپیوترهای شخصی. در ضمن، پیشرفت‌هایی که در زمینه نمایشگر فول‌ویو لمسی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قدرت پردازش و امکانات ارتباطی حاصل شده، به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد همیشه و همه جا به کارشان با کامپیوتر ادامه بدهند. زیبایی چشم‌نواز و فناوری خلاقانه در دی‌ان‌ای نوت‌بوک‌های سری Huawei MateBook X Pro تنیده شده است و نسخه جدید این نوت‌بوک هم به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. این نوت‌بوک قدرتمندترین دستگاه ما است که قابلیت جابه‌جایی بالایی دارد و می‌تواند برای همه کاربردها مناسب باشد و ما خوشحالیم که این محصول را در اختیار مصرف‌کنندگان بگذاریم».


Huawei-Mate-X-Pro.jpg

تجربه بی‌سابقه نمایشگر فول‌ویو


Huawei MateBook X Pro برای فعالان پرمشغله حوزه کسب‌وکار، تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا و کسانی که به دنبال بهترین و بالاترین کیفیت هستند، طراحی و تولید شده است. بدنه این نوت‌بوک بدنه‌ای یکپارچه و فلزی است که پرداختی ماسه‌ای دارد. جنس بدنه و پرداخت ویژه آن باعث می‌شود لمس کردن بدنه این نوت‌بوک احساسی خوشایند ایجاد کند. جدید‌ترین نوت‌بوک پرچم‌دار هوآوی که در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه شده، قابلیت جابه‌جایی بسیار بالایی دارد؛ ضخامت این نوت‌بوک فقط ۱۴.۶ میلیمتر است و وزن آن به ۱.۳۳ کیلوگرم می‌رسد. ضخامت و وزن کم این نوت‌بوک آن را به گزینه‌ای بی‌نقص برای کسانی تبدیل کرده است که دائماً در حرکتند و می‌خواهند همیشه به کامپیوتر شخصی‌شان دسترسی داشته باشند.

هوآوی به کمک طراحی صنعتی پیشرو توانسته است نمایشگرهایی از نوع فول‌ویو طراحی و تولید کند. نمایشگر فول‌ویو در هر طرف حاشیه بسیار کوچکی دارد، به طوری که نسبت نمایشگر به بدنه این نوع نمایشگر در Huawei MateBook X Pro  به ۹۱ درصد رسیده است. افزون بر این، هوآوی انتخابی جسورانه انجام داده و برای این نمایشگر نسبت ابعاد ۳:۲ در نظر گرفته است؛ نسبت ابعادی که در مقایسه با نمایشگرهای عریضی که این روزها در بازار وجود دارند، برای تولید محتوا و انجام کارهای کامپیوتری مناسب‌تر است.

قطر نمایشگر فول‌ویو این نوت‌بوک ۱۳.۹ اینچ و از نوع LTPS است و از رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل بهره می‌برد. رنگ‌های غنی و شفاف به همراه رزولوشن 3K ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود این نمایشگر محتواهای مختلف را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد و تجربه‌ای بسیار خوب برای تماشای فیلم و انجام بازی ارائه کند. این نمایشگر از ده نقطه لمس هم‌زمان و ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند شیوه تعامل تازه‌ای با این دستگاه داشته باشند.


Huawei-Mate-X-Pro-a.jpg

عملکرد فوق‌العاده و حداکثر بهره‌وری


Huawei MateBook X Pro جدید بهترین نوآوری‌های دنیای نوت‌بوک‌ها را در خود دارد. در داخل این نوت‌بوک سبک و ظریف، از تراشه نسل هشتمی Core i7-8565U اینتل استفاده شده که یک کارت گرافیکی GeForce MX250 با رم ۲ گیگابایتی از نوع GDDR5 VRAM همراهی‌اش می‌کند. این سخت‌افزار قدرتمند به این نوت‌بوک امکان می‌دهد در موقعیت‌های مختلف، از ویرایش ویدئو گرفته تا اجرای بازی‌های سنگین و کار با محتوای چندرسانه‌ای، عملکرد چشمگیری به نمایش بگذارد. سیستم خنک‌کننده این نوت‌بوک یک سیستم هوشمند است که به صورت خودکار فعال و غیرفعال می‌شود تا ضمن بهینه‌سازی مصرف انرژی، کمترین صدای ممکن را تولید کند. Huawei MateBook X Pro هوآوی از یک سیستم فیلترینگ هوشمند هم استفاده می‌کند که امکان سنجش زنده دما را فراهم می‌کند تا فعالیت فن نوت‌بوک روان‌تر انجام شود و صدای کمتری تولید کند.

Huawei MateBook X Pro هوآوی در کنار سخت‌افزار قدرتمند خود که عملکردی شگفت‌انگیز ارائه می‌کند، از سیستم صوتی Dolby Atoms هم بهره می‌برد. هوآوی و دالبی با همکاری یکدیگر مجموعه‌ای از چهار اسپیکر را برای این نوت‌بوک طراحی کرده‌اند که می‌تواند صدایی فراگیر و بسیار باکیفیت تولید کند. به این ترتیب می‌توانید ترکیبی از قابلیت جابه‌جایی، عملکرد فوق‌العاده و صدایی فراگیر را در قالب یک نوت‌بوک در اختیار داشته باشید.

ظرفیت باتری Huawei MateBook X Pro معادل ۵۷.۴ وات‌ساعت است که در کنار قابلیت اختصاصی صرفه‌جویی در مصرف انرژی هوآوی، می‌تواند به راحتی یک روز کامل دوام بیاورد. این نوت‌بوک یک درگاه جدید تاندربولت ۳ نیز دارد که سرعت انتقال اطلاعات آن به عدد قابل توجه ۴۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. کاربران Huawei MateBook X Pro می‌توانند از این نکته هم خوشحال باشند که این نوت‌بوک به سریع‌ترین وای‌فای نوت‌بوک در جهان مجهز است که می‌تواند ارتباط بی‌سیم پایدارتر و قوی‌تری به ارمغان بیاورد. نسخه جدید Huawei MateBook X Pro به بلوتوث ۵ هم مجهز شده تا در مقایسه با نسخه قبلی این نوت‌بوک سرعت انتقال داده‌ها از طریق ارتباط بلوتوث به دو برابر افزایش یابد و محدوده تحت پوشش سیگنال بلوتوث تا چهار برابر بیشتر شود. به بیان ساده‌تر، این نوت‌بوک می‌تواند از فاصله‌ای دورتر و با سیگنالی قوی‌تر به دستگاه‌های بلوتوثی متصل شود.


1.jpg

قابلیت‌های ارتباطی در موقعیت‌های مختلف


برای کار و سرگرمی هیچ گجتی مهم‌تر از گوشی هوشمند و نوت‌بوک نیست و انتقال داده‌ها بین این دو وسیله یک نیاز روزمره محسوب می‌شود. به همین دلیل Huawei MateBook X Pro به نسخه به‌روزی از قابلیت Share 3.0 OneHop هوآوی مجهز شده تا ارتباط هرچه بهتری با گوشی‌های هوشمند داشته باشد. این قابلیت بسیاری از دشواری‌های مربوط به انتقال اطلاعات بین نوت‌بوک‌های ویندوزی و گوشی‌های اندرویدی را از بین برده است. قابلیت Share 3.0 هوآوی هم برای انتقال عکس، ویدئو و انواع فایل‌های دیگر بین گوشی و لپ‌تاپ تعریف شده است. با تکیه بر این قابلیت، فیلم‌برداری از صفحه نمایش ساده‌تر از همیشه است. به این ترتیب که اگر گوشی هوشمندتان را تکان دهید و روی لپ‌تاپ گزینه «PC HUAWEI Share» را انتخاب کنید، فیدی از تصویر نمایشگر لپ‌تاپ به گوشی ارسال خواهد شد. افزون بر این، برای Share 3.0 OneHop هوآوی قابلیتی اختصاصی برای رد و بدل کردن کلیپ‌بورد در نظر گرفته شده است که به کاربر امکان می‌دهد محتوای ذخیره شده در کلیپ‌بورد را بین گوشی و لپ‌تاپ به اشتراک بگذارد. کاربر به کمک این قابلیت می‌تواند فایل یا متنی را در یک دستگاه کپی و در دستگاه دیگر پیست کند.

هوآوی به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه توسعه دستگاه‌های هوشمند، همه مهارت فنی خود را به کار گرفته تا بهترین تجربه کاربری را از طریق Huawei MateBook X Pro عرضه کند. امکاناتی مانند نخستین دکمه پاور با حسگر لمسی از نسل دوم و طراحی خاص دوربین، تجربه‌ای بی‌نظیر در اختیار کاربر می‌گذارد. حسگر اثر انگشتی که روی دکمه پاور کار گذاشته شده سد امنیتی محکمی است و دوربین ویژه این لپ‌تاپ که فقط در هنگام نیاز از کی‌بورد جدا می‌شود و رو به کاربر قرار می‌گیرد، نگرانی از حفظ حریم خصوصی را از بین می‌برد. آداپتور برق پرتابل از نوع یواس‌بی تایپ سی هم از چند استاندارد شارژ سریع پشتیبانی می‌کند تا نیاز کاربر برای همراه داشتن چندین آداپتور برای مکان‌های مختلف برطرف شود.

هوآوی همچنان مصمم است که در بازار نوت‌بوک‌های رده‌بالا حضوری فعال داشه باشد و تجربه کاربری در موقعیت‌های گوناگون را بهبود ببخشد. هوآوی در تلاش است تا نوآوری‌های خود در حوزه گوشی‌های هوشمند را در تولید کامپیوترهای شخصی هم به کار ببرد و راحتی و آسایش بیشتری برای کاربران به ارمغان بیاورد و نوآوری‌ها و فناوری‌های هوشمند خود را که مشخصه محصولات رده‌بالا است، در اختیار آنان بگذارد.


huawei-mate-book-x-pro.jpg


گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:Huawei