Huawei Y9 2019 گوشی میان‌رده‌ای‌‌ با امکانات عکاسی مشابه گوشی‌های پرچم‌دار
هم اکنون در بازار بیشتر گوشی‌ها در حال حاضر دارای دو دوربین پشتی هستند که با این وجود به آنها این امکان داده می شود که تصاویر بهتری تولید ‌کنند

در چند سال گذشته، مقوله «دوربین چهارگانه» در گوشی‌های هوشمند سروصدای زیادی به پا کرده است؛ ویژگی‌ که اغلب در گوشی‌های گران‌قیمت مشاهده می‌شود. اما مزیت واقعی «دوربین چهارگانه» چیست؟ چرا گوشی‌های میان‌رده و پایین رده به ندرت دارای این ویژگی هستند؟ چرا سامسونگ گلکسی جی7 پرو تنها دو دوربین دارد؟ چرا HUAWEI Y9 0219 چهار دوربین دارد؟ این چهار دوربین چه شگفتی برای کاربران به ارمغان می‌آورند؟

مزیت چهار دوربین در گوشی:


در حالت کلی، یک گوشی دو دوربین دارد: دوربین جلو و پشت. دوربین جلویی برای گفت‌و‌گوی تصویری و گرفتن سلفی استفاده می‌شود درحالی‌که دوربین پشتی برای گرفتن عکس های اصلی پیش بینی شده است.

هم اکنون در بازار بیشتر گوشی‌ها در حال حاضر دارای دو دوربین پشتی هستند که با این وجود به آنها این امکان داده می شود که تصاویر بهتری تولید ‌کنند.
در برخی از گوشی ها هم علاوه بر دو دوربین در عقب، دوربین دوربین در جلو جای گرفته است. این چهار دوربین در مجموع عکس‌های خیره‌کننده‌تری حتی برای سلفی ثبت می‌کنند. دوربین‌های اصلی هر دو طرف مسئول عکس گرفتن هستند؛ درحالی‌که دوربین‌های ثانویه عمق میدان را ثبت می‌کنند.

البته این موضوع در مرحله طراحی و تولید گوشی کار چندان آسانی نیست چراکه، قرار دادن چهار دوربین در فضایی محدود بسیار دشوار است. چگونه می‌توانید فضای مورد نیازتان را بدون تغییر اندازه گوشی به دست آورید؟ این روند نه تنها قدرت تحقیقوتوسعه برند را به چالش می‌کشد، بلکه طراحی، تکنیک و مدیریت کیفیت تولید کننده گوشی را وارد آزمونی سخت می‌کند.

دوربین های کوچکی که کارهای بزرگی انجام می دهند:


به لطف قدرت بالای تیم تحقیق‌وتوسعه، هوآوی توانسته با «لایکا»، یکی از برندهای افسانه‌ای در حوزه عکاسی، مشارکت داشته باشد. در طول چند سال گذشته، هوآوی تعدادی از گوشی‌های پرچم دار خود مانند HUAWEI P20، HUAWEI P10، HUAWEI P9، PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate RS وHUAWEI Mate 10 را روانه بازار کرده است؛ محصولاتی که روند جدیدی را در حوزه عکاسی با گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده‌اند.

هم اکنون، هوآوی پا را فراتر از گوشی‌های پرچم‌دارش گذاشته و چهار دوربین را به HUAWEI Y9 2019 سپرده که یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود؛ این یک استاندارد جدید در صنعت گوشی های هوشمند است که به نظر می رسد به زودی سایر رقبا را مانند گذشته وادار به پیروی از هوآوی در گوشی های میان رده خود می کند.



huawei-y9-2019-ai-cameras-phone.png

هر دوربین یک ماموریت:


دوربین اصلی سلفی Huawei y9 2019 16 مگاپیکسلی و دوربین اصلی پشتی گوشی 13 مگاپیکسلی است. وظیفه دوربین‌های ثانویه 2 مگاپیکسلی، این است که عمق میدان را اندازه‌گیری و در پایان، با همکاری دوربین اصلی سوژه و پس‌زمینه ادغام می شود. با این امکان، عکس‌های نهایی عمق واقعی دارند و گذر از سوژه به پس‌زمینه و بالعکس کاملاً طبیعی انجام می‌شود. حالت پرتره هم مشابه دوربین‌های حرفه‌ای خوب است.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت گوشی هم روی می تواند فوکوس کند؛ درحالیکه دوربین 2 مگاپیکسلی، مثل برادرش در جلوی گوشی، عمق میدان را می‌سنجد. همراه با دیافراگم باز و لنز 5 تکه‌ای، عکس‌ها طبیعی، روشن و جذاب به‌نظر می‌رسند.

همانطور که گفته شد به‌زودی وجود چهار دوربین برای عکاسی با گوشی هوشمند به یک قاعده تبدیل خواهد شد همانطور که قبلاً هوآوی هوش مصنوعی را به قاعده ای برای گوشی های بازار بدل نمود.

هوش مصنوعی:


در Huawei Y9 2019 علاوه بر چهار لنز، از پردازنده Kirin 710 بهره گیری شده که پردازش هوش مصنوعی را برای این مدل به ارمغان آورده است که به خصوص در بخش دوربین موجب راحت تر و البته کارآمد تر شدن عکاسی با این گوشی با تشخیص خودکار سوژه ها شده است.
اینکه هوآوی در یک گوشی Entry Level از چهار دوربین با هوش مصنوعی بهره گرفته است نشان از اهمیت این شرکت به کاربران خود دارد که با کمترین هزینه، بیشتری امکانات را بدست آورند.
 



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:Huawei