گوشی Huawei P30 Pro با چه ویژگی‌هایی توانسته از «ماه» عکس‌هایی بسیار نزدیک بگیرد
هوآوی تعداد قابل توجهی محصول هیجان‌انگیز تولید و روانه بازار کرده، اما این روزها Huawei P30 Pro سرزبان‌ها است

قبل از اینکه گوشی‌های سری Huawei P30 عرضه شوند، «ریچارد یو»، مدیرعامل هوآوی گفته بود اگرچه گوشی‌های هوشمند سامسونگ، گلگسی (کهکشان) نام دارند اما آن‌ها نمی‌توانند از کهکشان عکاسی کنند! هوآوی تعداد قابل توجهی محصول هیجان‌انگیز تولید و روانه بازار کرده، اما این روزها Huawei P30 Pro سرزبان‌ها است. دلیل اصلی این همهمه چیزی نیست، جز دوربین این گوشی. بعد از کنفرانس، کانال رسمی هوآوی عکس‌هایی را که این گوشی از ماه گرفته، روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌است.

بد نیست قبل از اینکه به این عکس‌ها نگاه کنیم، پارامترهای دوربین Huawei P30 Pro را با هم مرور کنیم. این گوشی یک ماژول چهاردوربینه لایکا (برند آلمانی سازنده لنز) را به تن کرده که شامل یک لنز با زاویه بسیار باز 20 مگاپیکسلی (F2.2)، یک لنز زاویه باز 40 مگاپیکسلی (F1.6)، یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی 8 مگاپیکسلی (F3.4) و لنزی به نام TOF برای سنجش عمق میدان، می‌شود. این دوربین از حسگر جدید RYYB استفاده می‌کند؛ حسگری که به جای پیکسل‌های سبز، از پیکسل‌های زرد بهره می‌برد. این حسگر جایگزین حسگر RGB در دوربین اصلی شده؛ حسگری که در اغلب دوربین‌های گوشی‌های هوشمند امروزی وجود دارد. به گفته هوآوی، ویژگی حسگر جدید نسبت به حسگر RGB این است که به نور اجازه می‌دهد تا 40 درصد بیشتر وارد شود.

Huawei P30 Pro از زوم اپتیکال تا 5 برابر بیشتر، از زوم هایبریدی تا 10 برابر بیشتر، از زوم دیجیتال تا 50 برابر بیشتر، از فاصله کانونی برابر با 16 تا 1343 میلی‌متر،‌ لرزش‌گیر دوگانه، لرزش‌گیر هوش مصنوعی، عکاسی با لنز زاویه بسیار باز 16 میلی‌متری، عکاسی ماکرو از اجسامی به نزدیکی 2.5 سانتی‌متر، عکاسی پرتره با نور پشتی با کمک AI HDR + و بسیار چیزهای دیگر پشتیبانی می‌کند. بنابراین به‌طور کاملا غیرتصادفی‌، این گوشی امتیاز 112 را از سایت DxOMark دریافت می‌کند که 119 امتیاز برای عملکردش حین عکاسی بوده و 97 امتیاز برای علمکرد گوشی حین فیلمبرداری.

عکس‌های پیش رو نمونه عکس‌های رسمی‌ای هستند که قدم به قدم تاثیر زوم را نشان می‌دهند.


 moon 4.jpg
moon 5.jpg
moon 6.jpg
moon 7.jpg


ازآنجا که گوشی‌های هوشمند فعلی از لحاظ دوربین کاملا قدرتمند هستند، سوژه‌های معمولی برای نشان دادن قدرت آن‌ها کافی به نظر نمی‌رسند. بنابراین هدف بعدی آن‌ها چیست؟ مریخ؟





گردآوری :گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:Huawei