ترکیبی از هنر و فناوری در Huawei x Gentle Monster
 استفاده از عینک‌های هوشمند اگرچه در ابتدای تولید با بازخورد بسیار مثبت کاربران روبرو شد ولی بعدها به دلیل مشکلاتی که عمده آنها در طراحی و تفاوت زیاد با عینک‌های کلاسیک مرتبط داشتند، تا حد زیادی باعث کم‌رنگ شدن این حوزه و گرایش شرکت‌های سازنده به سمت فناوری‌های دیگر شد.

نگاهی به عینک هوشمند هوآوی


هوآوی در اسفند ماه و در رویداد معرفی گوشی‌های سری Huawei p30  از همکاری خود با کمپانی معتبر کره‌ای Gentle Monster خبر داد که در زمینه طراحی و تولید عینک‌های لوکس فعالیت می‌کند.  همکاری این دو شرکت باعث خلق یک اثر هنری هوشمند به نام Huawei x Gentle Monster شده که می‌تواند استاندارد و تعریفی نو از عینک‌های هوشمند باشد.
 
استفاده از عینک‌های هوشمند اگرچه در ابتدای تولید با بازخورد بسیار مثبت کاربران روبرو شد ولی بعدها به دلیل مشکلاتی که عمده آنها در طراحی و تفاوت زیاد با عینک‌های کلاسیک مرتبط داشتند، تا حد زیادی باعث کم‌رنگ شدن این حوزه و گرایش شرکت‌های سازنده به سمت فناوری‌های دیگر شد.

شرکت هوآوی با توجه به اصلی که به آن وفادار است که یک محصول باید مورد پسند کاربر نهایی باشد، پروژه تولید عینک هوشمند خود را آغاز کرده و در این راه یک شریک حرفه‌ای در بحث طراحی عینک‌ را انتخاب کرده است تا همه چیز در محصول نهایی با کیفیت باشد.
 

2.jpg


نتیجه همکاری با شرکت Gentle Monster منجر به خلق عینک هوشمندی شد که Huawei x Gentle Monster نام دارد و به معنای واقعی یک عینک با قابلیت‌های هوشمند است.

Huawei x Gentle Monster در پنج طرح مختلف توسط هوآوی عرضه شده که در آن لنزها و بدنه عینک متناسب با سلیقه کاربران قابل انتخاب و تغییر است.
 

3.png


جدا از طراحی عینک، این محصول به میکروفون و بلندگو مجهز شده است که می‌توان به کمک آن به تماس‌های ورودی کاربر پاسخ داد. در واقع این عینک می‌تواند به عنوان جایگزینی عالی و زیبا برای هدفون‌ها و ایرباد‌ها نیز انتخاب شود.

در این حالت وقتی تماسی با کاربر برقرار می‌شود تنها کافی است روی بدنه و نزدیک دسته عینک لمس شود و آنگاه تماس پذیرفته شده و می‌توان با مخاطب صحبت کرد.
 

4.jpg


برای افزایش کیفیت مکالمه نیز هوآوی از یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی بلوتوث برای کاهش نویزها و صداهای مزاحم محیطی استفاده کرده است که می‌تواند تجربه مکالمه بسیار جذابی را ارائه کند.
 

5.jpg


هوآوی در داخل دسته این عینک هوشمند و زیبا، همه قسمت‌های الکترونیکی مانند آنتن، ماژول شارژ، چیپست و یک باتری قدرتمند 2200 میلی‌آمپر ساعتی و البته دو میکروفون را قرار داده است؛ همچنین دو بلندگوی کوچک نیز بالای گوش کاربر و روی دسته عینک تعبیه شده‌اند و اگر بخواهید می‌توانید با لمس کردن قسمت‌های دیگر بدنه، دستیار هوشمند صوتی این عینک را نیز فعال کنید تا خواسته‌های شما را شنیده و به آنها پاسخ دهد.
 

6.jpg


برای افزایش هر چه بیشتر کیفیت این محصول، هوآوی آن را به صورت ضد آب طراحی کرده و موفق به دریافت گواهینامه IP67 نیز شده است. همچنین برای شارژ این دستگاه می‌توانید از درگاه USB-C استفاده کنید. البته این راهکار نیز وجود دارد که با قرار دادن عینک در قاب چرمی‌اش، روند شارژ به صورت بی‌سیم انجام شود.
 

7.jpg


Huawei x Gentle Monster شروع یک حرکت نوآورانه و ترکیبی از هنر و فناوری است که می‌تواند در آینده قابلیت‌های دیگری نیز به آن اضافه شود و نسخه‌های بعدی با ویژگی‌های متنوع‌تری در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei