نابودی کامل حشرات بزودی!!
 به گفته پژوهشگران، آلودگی نوری احتمال بروز «آخرالزمان حشرات» را قوت بخشیده و به نگرانی‌ها در مورد احتمال انقراض ۴۰ درصد از گونه‌های این نوع از جانداران در چند دهه‌ آینده دامن زده است

 آخرالزمانِ حشرات در راه است

آلودگی نوری احتمال بروز «آخرالزمان حشرات» را قوت بخشیده و به نگرانی‌ها در مورد احتمال انقراض ۴۰ درصد از گونه‌های این نوع از جانداران در چند دهه‌ آینده دامن زده است.

به گزارش پایگاه خبری «دیلی میل»، استفاده از نورهای مصنوعی در شب به روش مختلف از تغییر دادن مسیر گرفته تا ایجاد تغییر در چرخه رشد و حیات، حشرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناسان با مرور بیش از ۲۰۰ مطالعه انجام شده در مورد اثرات نورهای مصنوعی بر روی حشرات، وقوع آخر الزمان را برای این نوع از جانداران در چند دهه آینده پیش‌بینی کردند که با احتمال از بین رفتن ۴۰ درصد از گونه‌های آنان همراه است.

به گفته پژوهشگران وجود حشرات برای محیط‌زیست و بقای سایر حیوانات لازم است و تنوع زیستی این گونه از جانوران برای حفظ منابع غذایی ما ضروری است.

مولفان این مقاله برای کمک به حفاظت از حشرات در برابر این نوع آلودگی به افراد توصیه می‌کنند تا استفاده از نور مصنوعی را در شب‌ به حداقل برسانند.

گزارش کامل یافته‌های این مطالعه در مجله Biological Conservation منتشر شده است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir