آیا باید تمامی خریدهای منزل را بخاطر کرونا ضد عفونی و شسته شوند؟
این روزها بخاطر جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا بهتر است مراقب خرید کردن وسایل مورد نیاز منزل باشید

شستن خریدها به دلیل شیوع کرونا

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از افزایش ۳ برابری آمار تماس‌های اختلافات زوجین در روزهای قرنطینه خبر داد... موضوعی که سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال COVID-۱۹ (کرونا) توسط مواد غذایی وجود ندارد. بزرگترین خطر هنگام خرید این محصولات است که در فروشگاه و در کنار سایرین قرار دارید. 

آیا باید پلاستیک خریدها و مواد غذایی را تا ۳ روز در جایی دیگر نگه داشت؟

این سوال واقعا مسخره است، واقعا می‌خواهید تا ۳ روز شیر، بستنی و غذای دلخواه خود را در خارج از خانه نگه دارید؟ همچنین این موضوع پیامدهای ایمنی غذایی بسیاری را به همراه دارد و ممکن است باعث فاسد شدن غذا شود.

آیا باید تمامی مواد غذایی و خریدها را جداگانه ضدعفونی کرد؟

این سوال نیز از نظر علمی معنا ندارد. اگر نگران چنین موضوعی هستید، قبل از خوردن دستان خود را بشویید. شستن مواد تازه با صابون؟ لزوما نباید برای شستن محصولات غذایی از صابون استفاده کرد. صابون برای شست و شوی مواد غذایی به ویژه مواد تازه ساخته نشده و ممکن است باعث اسهال و استفراغ شود. توصیه‌های جدید به ویژه از سوی FDA می‌گوید مواد غذایی تازه را تنها با آب سرد بشویید.
 
آیا کیسه‌های پلاستیکی خطرناک هستند؟

بسیاری از افراد از کیسه‌های پلاستیکی مجددا استفاده می‌کنند که یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از تولید و مصرف بیش از حد پلاستیک است. در حالی که از نظر تئوری ممکن است که این کیسه‌ها دارای ویروس کرونا باشند که خودش یک تهدید بزرگ بشمار می‌رود، بهترین روش برای اطمینان از جلوگیری از شیوع این ویروس، نگهداری آنها در ماشین و استفاده مجدد به هنگام فروشگاه رفتن است. همچنین می‌توان برای اطمینان بیشتر آن‌ها را شسته و نگهدارید.

برای کاهش احتمال و ریسک ابتلا به کرونا چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

بسیاری از فروشگاه‌ها در حال ارائه مواد ضدعفونی کننده به مشتریان و همچنین ضدعفونی چرخ‌های خرید هستند. یکی از راه‌های مناسب برای پیشگیری، تهیه یک لیست از مواد مورد نیاز و خریدن آنها و به سرعت خارج شدن از فروشگاه است. فاصله ایمن (۲متر) را به هنگام خرید رعایت کنید و مدام دست‌ها را با مواد ضدعفونی کننده بشویید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir