اصلاح ژن فضانوردانی که قرار است در مریخ زندگی کنند!
ناسا تصمیم دارد اولین فضانوردان برای زندگی در مریخ را تا سال 2030 به مریخ بفرستد

ضرورت اصلاح ژن انسان برای زندگی در مریخ

ناسا روز چهارشنبه در یک کنفرانس اینترنتی که درباره صعود به ماه و چالش‌های زندگی در فضا بود، اعلام کرد: اولین مریخ‌نوردان در سال ۲۰۳۰ میلادی، برای اینکه بتوانند روی سیاره سرخ زندگی کنند، نیاز به اصلاح ژنتیکی دارند. این کنفرانس در انجمن ماه و ستارگان در هیوستن برگزار شد.

ناسا قرار است نخستین مأموریتهای سرنشین‌دار خود را به مریخ در سال ۲۰۳۰ آغاز کند و باید راهی را برای محافظت از فضانوردان در برابر مقادیر بالای پرتوها و احتمال خرد شدن استخوان های بر اثر گرانش طولانی مدت پیدا کند.

خانم کیندا لین، اخترشناس و زیست شناس ژئولوژی، در این کنفرانس گفت: مهندسی ژنتیک و سایر فناوری های پیشرفته در صورت تمایل انسان به زندگی، کار، پیشرفت، ایجاد خانواده و ماندن در مریخ، باید نقش خود را ایفا کنند. و لازم به ذکر است که کار برای کشف گزینه های مهندسی ژنتیک در حال انجام است تا مستعمرات انسانی بتوانند روی سیاره سرخ شکوفا شوند.

او افزود: اینها بعضی از کارهایی هستند که ما در واقع می‌توانیم برای کمک به مسافران مریخ انجام دهیم، و چیزهای زیادی وجود دارد که دانشمندان اکنون برای سهولت سفر به مریخ انجام می‌دهند. در واقع، پایه و اساس این آزمایشات گذاشته شده است و در آزمایشگاه DNA Tardigrade به سلولهای انسانی تزریق شده و ثابت شده که مقادیر بیشتری از تابش را تحمل می کند.

این روزنامه به نقل از کریستوفر میسون، متخصص ژنتیک دانشکده پزشکی دانشگاه کرنل گفت: در عین حال که ناسا از تجهیزات برای محافظت از فضانوردان در برابر صدمات استفاده می کند، در آینده نزدیک نیز احتمال دارد که اصلاحات ژنتیکی در اسرع وقت استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر هر زمان به آنجا برسیم، بدن انسان به دلیل میزان تشعشع دچار سوختگی خواهد شد، اگر کاری نکنیم، مرگ حتمی اتفاق می‌افتد. بنابراین شاید بهتر باشد کد ژنتیکی خود را برای مقابله با فشارهای اولیه فضا اصلاح کنیم، اصلاح کردن ژنتیک انسان بهتر است از اینکه بخواهیم در اکوسیستم مریخ، یا در هر عنصر محیطی آنجا تغییر ایجاد کنیم.

میسون پیش بینی کرد که اگر بشریت بخواهد به تحقیقات بیشتری و عمیق‌تری درباره مریخ بپردازد، اصلاح ژنتیکی در روزهای آینده بسیار حیاتی خواهد بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir