ساعت هوآوی Watch GT 2 Pro اولین ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی
شرکت هواوی در رویداد2020  HDC از آخرین ساعت هوشمند خود با نام Huawei Watch GT 2 Pro رونمایی کرد. این ساعت هوشمند در قالب یک بدنه‌ی تیتانیومی ارائه می‌شود و فناوری شارژ بی‌سیم Qi دارد. این ساعت هوشمند در ماه جاری میلادی در اروپا عرضه شده است.

نسخه‌ی اروپایی این ساعت هوشمند با سیستم عامل LiteOS عرضه می‌شود. اما در سمت دیگر به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد این ساعت هوشمند را در چین با یک سیستم عامل متفاوت عرضه کند.

«ژانگ وی» (Zhang Wei) مدیر بخش ابزارهای پوشیدنی هوشمند و محصولات ورزشی هواوی بعد از به پایان رسیدن مراسم2020  HDC در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ساعت هوشمند تازه عرضه‌شده‌ی Watch GT 2 Pro اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که از سیستم‌عامل «هانگ‌منگ» (Hongmeng OS) یا همان هارمونی استفاده می‌کند و به‌زودی با این سیستم عامل در چین عرضه خواهد شد.

شرکت هواوی در رویداد2020  HDC سیستم عامل 2.0 HarmonyOS را عرضه کرد؛ سیستم عاملی که در چین با نام Hongmeng OS 2.0 شناخته می‌شود. هواوی در این نسخه‌ی جدید، پشتیبانی از پلتفرم جدید شامل ابزارهای پوشیدنی (Wearables)، سیستم‌های درون خودرو، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند را نیز اضافه کرده است.
 

Watch GT 2 Pro_02.jpg


در گزارش قدیمی حدسی مطرح شده بود مبنی بر اینکه ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2 Pro از اپلیکیشن‌های ساخت شرکت‌های ثالت (Third-party) نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ اما ممکن است این پشتیبانی با حالت رایجی که می‌شناسیم، تفاوت‌هایی داشته باشد. در این سیستم کاربران به جای اینکه اپلیکیشن را به ‌صورت مستقیم از «اپ‌گالری» (App Gallery) دانلود کنند، باید ابتدا ساعت هوشمندشان را به گوشی موبایل وصل کنند تا بتوانند از قدرت پردازشی بیشتر گوشی استفاده کنند. نمایشگر ساعت هوشمند می‌تواند در نقش یک صفحه نمایش ثانویه کار کند و مواردی را که روی نمایشگر گوشی نشان داده می‌شوند، به نمایش درآورد. هواوی در حال حاضر مشغول تست و بررسی این ویژگی جدید است و امکان دارد در ساعت هوشمند Watch GT 2 Pro از این قابلیت استفاده کند. یعنی هم‌زمان با استفاده از سیستم عامل جدید Hongmeng OS در ابزارهای جدید هواوی، شاهد استفاده از این ویژگی هم باشیم.

هواوی تاکنون تاریخ دقیقی را برای عرضه‌ی رسمی Huawei Watch GT 2 Pro در بازار چین تعیین نکرده است. اما به احتمال قوی پیش از عرضه‌ی گوشی‌های سری Huawei Mate 40 یا در نهایت هم‌زمان با این گوشی‌ها شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی چینی Huawei Watch GT 2 Pro در بازار این کشور خواهیم بود.




گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei.com