گوشی های محبوب سری Nova 9 هواوی در راه اند ، قدرتمند اما خوش قیمت
طی سال‌های اخیر، گوشی‌های سری Nova هواوی به یکی از اقتصادی‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شده است. اخیراً گزارش‌های منتشر شده، از معرفی گوشی‌های جدید سری Nova 9 با چیپست اختصاصی Kirin در آینده نزدیک خبر می‌دهند. 

با نزدیک شدن به نیمه دوم سال میلادی، انتظار داریم هواوی به تدریج برخی از محصولات مهم و محبوب خود را رونمایی کند. گوشی‌های سری نوا 9 نیز یکی از این محصولات است که با توجه به سابقه درخشان این سری، احتمال می‌رود جزء محصولات پرفروش و سودآور برای هواوی محسوب شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، طراحی گوشی‌های سری نوا 9 هواوی تا حد زیادی مشابه گوشی‌های موفق نوا 8 و نوا 8 پرو است که دسامبر سال گذشته معرفی شدند. این گوشی‌ها دارای دوربین پشتی چندگانه با برآمدگی کپسولی هستند؛ با این حال هنوز جزئیاتی از مشخصات دوربین‌های به‌کار رفته در دست نیست.

طبق اعلام منابع خبری، هوآوی در گوشی‌های جدید سری Nova 9 از چیپست پرقدرت Kirin 990E استفاده می‌کند که پیش از این در گوشی Mate 40E به کار رفته بود. این تراشه دارای هشت هسته پردازشی با فرکانس بیشینه 2.86 گیگاهرتز است. همچنین گوشی‌های سری Nova 9 به پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 مجهز هستند که می‌تواند به خوبی از پس پردازش‌های سنگین گرافیکی برآید.

با توجه به کمبود جهانی قطعات الکترونیکی و تراشه‌های مختلف، هنوز وضعیت پشتیبانی گوشی‌های نوا 9 هوآوی از شبکه‌های موبایل 5G مشخص نیست. در هر صورت انتظار می‌رود چنانچه این گوشی‌ها در نسخه 4G نیز عرضه شوند، قیمت جذاب و رقابتی‌تری داشته باشند.

با توجه به مشخصات سری موفق و پرفروش نوا 8، می‌توان پیش بینی کرد سری نوا 9 دارای نرخ نوسازی تصویر حداقل 90 هرتز و شارژ سریع 66 واتی یا حتی بیشتر باشد.
 

2.jpg


طبق گفته منابع خبری، انتظار می‌رود گوشی‌های سری HUAWEI Nova 9 در ماه آگوست یا سپتامبر (مرداد تا مهر) معرفی و به بازار عرضه شوند. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود جهانی قطعات، این احتمال مطرح است که معرفی آنها تا ماه اکتبر به تعویق بیفتد.

در پایان باید گفت با توجه به سابقه خوب و محبوبیت محصولات Nova، انتظار می‌رود گوشی‌های سری نوا 9 نیز بتوانند با مشخصات قابل توجه و قیمت منطقی خود، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کنند و همانند نسل‌های پیشین، جزء پرفروش‌ترین گوشی‌های هواوی لقب بگیرند.





گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei.com