هواوی گوشی های پرچمدار سری P50 را معرفی کرد ، بهترین کیفیت در عکاسی با موبایل
گوشی‌های سری P هواوی همواره با هدف ارائه بهترین کیفیت و کارایی در بخش دوربین، معرفی و عرضه می‌شوند. امروز بالاخره هواوی انتظارها را به پایان رساند و گوشی‌های P50‌ و P50 Pro را با تأکید بیشتر بر قدرت دوربین و ثبت تصاویر نزدیک به واقعیت، همراه با فناوری انقلابی HUAWEI XD Optics رسماً معرفی کرد. 


به‌کارگیری ایده‌های نو روندی بود که هواوی آن را از گوشی P9 در پیش گرفت و پس از آن شاهد محصولاتی متنوع با تکنولوژی‌های انقلابی و نوآورانه خصوصاً در بخش دوربین بودیم. این رویه در سری گوشی‌های نوظهور P50 نیز مشاهده می‌شود.


عکاسی با پرچمداران P50 هواوی؛ بهتر از همیشه


تغییر عمده این گوشی نسبت به مدل‌های پیشین در طراحی ماژول دوربین دیده می‌شود؛ جایی که هواوی برای هر دو نسخه معمولی و Pro از این سری، طراحی جدیدی به نام Dual-Matrix را به رخ می‌کشد. این زبان طراحی جدید نه تنها ظاهری جدید را به ارمغان می‌آورد، بلکه فضای بیشتری را برای فناوری‌های نوین دوربین سری پی 50 مهیا می‌کند.

به بیان دیگر، زیبایی در کنار کارایی، همان چیزی است که هواوی با گوشی‌های نسل جدید سری P به دنبال آن می‌گردد. دوربین چندگانه و بهره‌مند شدن از فناوری‌های جدیدی همچون HUAWEI XD Optics در کنار بهینه‌سازی تکنولوژی HUAWEI XD Fusion آن چیزی است که دوربین پی 50 و پی 50 پرو را از دیگر گوشی‌های پرچمدار متمایز می‌کند.

لنزهای پریسکوپ بکار رفته در هر دو نسخه، قدرت زوم باورنکردنی تا 200 برابر را به کاربران ارائه می‌کنند؛ این ویژگی هیجان‌انگیز در حالی رقم می‌خورد که تا زوم 100 برابر عملاً تصویر شما با افت کیفیت روبرو نخواهد شد. بدین ترتیب می‌توان هر سوژه‌ای را حتی در دورترین فاصله‌ها نظیر ماه، با کیفیتی خیره‌کننده به ثبت رساند.

اما این پایان کار نیست و جدای از مشخصات فنی رده‌بالا در بخش سخت‌افزار دوربین، بهره‌گیری از فناوری‌های XD Optics و XD Fusion Pro نیز مزید بر علت شده است تا دوربین گوشی‌های سری پی 50 هواوی را به یکی از بهترین و قدرتمندترین‌های دنیای موبایل تبدیل کند.
 

p50-2.jpg


فناوری HUAWEI XD Optics این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا برای اولین بار بتوانید نوردهی تصاویر را بدون نیاز به ایجاد تغییر در لنزهای اپتیکال، اصلاح کرده و تا 25 درصد از سیگنال تصویر را بازیابی کنید. این ویژگی کاربردی شما را قادر می‌سازد تا با تنظیم دقیق‌تر نوردهی تصاویر، عکس‌هایی باکیفیت و حرفه‌ای‌تر به ثبت رسانید.

همچنین در کنار این ویژگی منحصر به فرد، قابلیت اختصاصی دیگری با عنوان XD Fusion Pro نیز در گوشی‌های پی 50 و پی 50 پرو حضور دارد که با استفاده از سیستم فیلتر رنگی و پردازش تصویر جدید، امکان ثبت عکس‌هایی با دقت رنگ بالا و جزئیات بیشتر را برای شما فراهم می‌آورد. تأثیر شگرف این قابلیت در عکاسی HDR با بهبود 28 درصدی، تعریفی نو از Dynamic Range در دوربین موبایل را پدید می‌‌آورد.

گوشی هواوی پی 50 از دوربین پشتی سه‌گانه (50 مگاپیکسلی True-Chroma، 13 مگاپیکسلی اولترا واید و 12 مگاپیکسلی تله‌فتو) بهره می‌برد. این در حالی است که مدل پی 50 پرو از دوربین چهارگانه متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی و 40 مگاپیکسلی True-Chroma (رنگی و تک‌رنگ Mono)، 13 مگاپیکسلی اولترا واید و 12 مگاپیکسلی تله‌فتو بهره‌مند است.

هر دوی این گوشی‌ها از یک دوربین سلفی باکیفیت 13 مگاپیکسلی واید بهره‌مند هستند که در ترکیب با هوش مصنوعی هواوی می‌تواند عکس‌های شفافی را ثبت کند.


فیلم‌برداری لذت‌بخش با ابزارهای اختصاصی


جدای از لذت عکاسی با گوشی‌های سری پی 50، هواوی در بخش فیلمبرداری نیز توجه ویژه‌ خود را به تولیدکنندگان محتوا و سازندگان کلیپ با گوشی معطوف کرده است. در این سری از گوشی‌های سری P شاهد فیملبرداری باکیفیت 4K با بهره‌گیری از لرزشگیر AIS Pro هستیم که در کنار نرم‌افزار اختصاصی ادیت ویدئو PetalClip، بهترین و روان‌ترین محیط کار را برای فیملبرداری و ویرایش ویدئو با گوشی به ارمغان می‌آورد.


نمایشگر روان با وضوح بالا و خمیدگی 3D

اما باید گفت دوربین تنها نقطه عطف گوشی‌های P50 و P50 Pro نیست. در بخش نمایشگر، هواوی از شیشه‌ای با خمیدگی 3D در پنل جلویی گوشی استفاده کرده است و ناچ حفره‌ای نیز در وسط بخش بالای نمایشگر، دوربین سلفی را در خود جای داده تا از این حیث نیز شاهد فضای قابل استفاده‌ی بیشتری باشیم.

صفحه‌نمایش 120 هرتزی این گوشی‌ها در کنار نرخ نمونه‌برداری لمسی 300 هرتز، نمایشگری از هر لحاظ بهتر نسبت به نسخه‌های پیشین و قابل رقابت با بهترین نمایشگر گوشی‌های پرچمدار بازار را به کاربر ارائه می‌کند. علاوه بر آن، توانایی نمایش تا 1.07 میلیارد رنگ و پشتیبانی کامل از فضای رنگی P3، لذت بیشتری در تماشای محتوای HDR را از طریق صفحه‌نمایش‌های 6.5 و 6.6 اینچی این گوشی‌ها در اختیار شما می‌گذارد.
 

p50-3.jpg


تجربه یکپارچگی با سیستم عامل هارمونی


ویژگی دیگر در خور توجه این دو گوشی، مجهز شدن به سیستم‌عامل HarmonyOS 2 است؛ پلتفرم اختصاصی هواوی که این روزها نقل محافل شده و نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. این سیستم‌عامل قادر است رابط ‌کاربری روان و پویا با انبوهی از امکانات نو را در اختیار شما بگذارد که تا کنون نمونه آن در سیستم‌های اندرویدی دیده نشده است.

علاوه بر آن، پلتفرم گسترده محصولات هواوی و یکپارچگی سیستم‌عامل هارمونی این امکان را به شما می‌دهد تا طیف وسیعی از محصولات هواوی خود را به آسانی یک لمس، با یکدیگر متصل کنید و اطلاعات را بین آنها به اشتراک بگذارید.


سخت‌افزار قدرتمند


از پرچمدار قدرتمندی چون گوشی‌های سری پی 50 انتظاری جز تجهیز به بروزترین تراشه‌ها را نمی‌توان داشت. از این رو هواوی از دو چیپ‌ست پرچمدار Kirin 9000 و اسنپدارگون 888 نسخه 4G با فناوری ساخت 5 نانومتری در ساخت این دو محصول زیبا و پر قدرت، بهره برده است.

از سوی دیگر، حضور 8 گیگابایت حافظه رم و تا 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، گوشی‌های سری P50 را آماده هر نوع پردازش و کار با فایل‌های حجیم کرده است.
شارژ بسیار سریع 66 واتی (سوپر شارژ) و باتری پرظرفیت 4100 (برای P50) و 4360 میلی آمپر ساعتی (برای P50 Pro) از دیگر ویژگی‌های فنی این محصولات به شمار می‌رود.

در پایان باید گفت هواوی بار دیگر با معرفی نسل جدید گوشی‌های سری P معنای تازه‌ای از نوآوری را به بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کرد. بی‌شک دوربین P50 و P50 Pro با فناوری‌های نوین خود نقطه قوت این محصول تلقی می‌شود؛ قابلیتی که می‌تواند نام پرچمداران جدید هواوی را بار دیگر در صدر کیفیت عکاسی با موبایل قرار دهد.





گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei.com