در هر ثانیه هشت کاربر گوشی هواوی خود را به سیستم عامل HarmonyOS آپدیت می کنند
با اینکه «هارمونی» در بازار سیستم‌عامل‌های مخصوص موبایل نسبتاً تازه‌وارد است، اما با سرعت چشمگیری در حال رشد بوده و روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. در آخرین آمار رسمی اعلام شده، تعداد کاربران این سیستم عامل به 40 میلیون رسیده است. 


اخیراً هواوی دومین نسخه از سیستم عامل اختصاصی خود را به نام HarmonyOS 2 برای بسیاری از محصولات منتشر کرد؛ اما حالا با گذشت تنها چند ماه، این کمپانی خبر از عبور تعداد کاربران HarmonyOS از مرز 40 میلیون دستگاه داده است. اگر خبرها را دنبال نکرده‌اید، بد نیست بدانید این سیستم عامل توانسته بود ظرف تنها یک هفته از زمان رونمایی بر روی بیش از 10 میلیون دستگاه نصب شود.

همچنین با گذشت تنها یک ماه HarmonyOS بر روی بیش از 25 میلیون محصول هوآوی نصب شده بود. اکنون نیز هوآوی خبر از عبور تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل HarmonyOS از مرز 40 میلیون دستگاه داده است که یک دستاورد و موفقیت جدید برای این کمپانی محسوب می‌شود.

در این مقطع به نظر می‌رسد HarmonyOS به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای اندروید و iOS است که با توجه به برنامه‌های جدی هواوی برای ایجاد یک پلتفرم بزرگ منبع‌باز، تداوم رشد آن با سرعت حیرت انگیز کنونی دور از انتظار نیست.

افزون بر اقدامات هواوی برای منبع‌باز کردن پلتفرم HarmonyOS که با استقبال گسترده روبرو شده است، انتظار می‌رود هواوی این سیستم عامل را برای تمامی گوشی‌های خود عرضه کند و بر تعداد کاربران آن به شدت افزوده شود. در این مرحله مدل‌های همچون گوشی‌های سری Mate 40، سری P40، Nova 8، Mate X2 و تبلت MatePad Pro  جزء مدل‌هایی هستند که این سیستم عامل جدید را دریافت می‌کنند.

هفته گذشته نیز هواوی گوشی‌های پرچم‌دار P50 و P50 Pro را با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 معرفی کرد. این گوشی‌ها همچون پرچمداران پیشین هواوی دارای ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای هستند؛ به طوری که مدل P50 Pro توانسته بالاترین امتیاز دوربین موبایل در دنیا را از موسسه معتبر DXOMARK دریافت کند.
 

hos2.jpg


در پایان باید گفت طبق آمارهای ارائه شده در هر ثانیه 8 کاربر محصولات هواوی خود را از اندروید به هارمونی او اس آپدیت می‌کنند که آماری خیره‌کننده محسوب می‌شود. انتظار می‌رود این سیر پیشرفت همچنان ادامه داشته باشد تا همه محصولات هواوی به ترتیب بتوانند به سیستم عامل قدرتمند هارمونی مجهز شوند.







گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei.com