شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان
 بسیاری از مهاجرت های گروهی در طول تمام تاریخ، متاثر از جنگ و عواقب ناشی از آن بوده است. دقیقا به همین دلیل و به دنبال جنگ ایران و عراق، اولین دسته مهاجران که بیشتر کارگران خدمات نفتی بودند از ایران به استرالیا مهاجرت کردند و استرالیا را به عنوان خانه بعدی خود انتخاب کردند

بسیاری از مهاجرت های گروهی در طول تمام تاریخ، متاثر از جنگ و عواقب ناشی از آن بوده است. دقیقا به همین دلیل و به دنبال جنگ ایران و عراق، اولین دسته مهاجران که بیشتر کارگران خدمات نفتی بودند از ایران به استرالیا مهاجرت کردند و استرالیا را به عنوان خانه بعدی خود انتخاب کردند. در ادامه ایرانیان بسیاری به منظور دریافت اقامت استرالیا از طریق کار ایران را به مقصد استرالیا ترک کردند و به این کشور مهاجرت کردند. از این زمان به بعد نرخ مهاجرت ایرانیان با توجه به ویزاهای متنوع استرالیایی روند ثابت خود را حفظ کرد.

در عین حال تعداد متولدین ایرانی در استرالیا رو به رشد بوده است. در سر شماری سال 1996 میلادی، بیش از 16 هزار متولد ایرانی در استرالیا ثبت شده است. این ارقام روندی صعودی داشته اند، به طوری که تا سال 2011، به بیش از 34 هزار نفر افزایش پیدا کرده است و همچنان این روند تا کنون رو به رشد بوده است. در طی تمامی این سال ها، مهاجرین ایرانی از تمامی روش های ممکن و از طریق ویزاهای مختلفی به استرالیا مهاجرت کرده اند.
 


ایرانیان استرالیا


طبق سرشماری های صورت گرفته در سال 2016، مذهب بیشتر متولدین ایران در استرالیا شیعه است. در بین تمامی ایالت ها و قلمرو های استرالیا، بیشتر ایرانیان در ایالت نیو ساوث ولز و پس از آن در ایالت ویکتوریا و در نهایت در کویینزلند و استرالیای غربی مستقر هستند. همان طور که از آمار ها نیز پیداست، ایرانیان بیشتر در ایالت هایی مستقر هستند که بهترین و بالاترین سطح رفاه را در استرالیا دارند. همچنین این انتخاب نشان دهنده توانمندی و کارآمدی تخصص ایرانیان در کشوری توسعه یافته و پیشرفته همچون استرالیا است.


شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان


با توجه به حضور پر رنگ ایرانیان در استرالیا و تنوع ویزای کار استرالیا،  فرصت های شغلی متنوعی نیز برای ایرانیان به وجود امده است. کیفیت بالای سطح زندگی، امنیت شغلی و درآمد بالا از دیگر دلایل حضور پر رنگ ایرانیان در استرالیا است. در طی سالیان، ایرانیان بسیاری توانسته اند اقامت استرالیا از طریق کار را دریافت کنند و شهروند استرالیا بشوند و در طی سال های اخیر تعداد ایرانیانی که اقامت استرالیا از طریق کار را گرفته اند کم نیست. از سوی دیگر شرایط کار برای ایرانیان و یا حتی دیگر مهاجرین در مقایسه با خود استرالیایی ها یکی است.

درست است که ساعات کاری، میزان درآمد ماهانه، تعطیلات، مرخصی و غیره برای همه از یک دسته قوانین کلی پیروی میکند، اما در صورتی که بازار کار یک کشور تفاوتی بین نیروی متخصص مهاجر قائل شود، شرایط پیچیده ای را برای متقاضیان به همراه دارد و این یکی از نکات مثبت کار در کشوری مثل استرالیا است که مهاجر پذیری بالایی دارد و فرقی ندارد که شما از چه نژاد و کشوری در استرالیا مشغول به کار هستید.  

گفتیم که فرصت های شغلی در استرالیا بی نظیر است، اما در نظر داشته باشید که قبل از مهاجرت زمان مشخصی را برای تحقیق و یادگیری درباره تخصصتون و فرهنگ کار در استرالیا بگذارید. این تحقیق  و آمادگی از قبل، شما را نسبت به  محیط کار، انتظارات کارفرما و از همه مهم تر ارتباطات کاری شما در استرالیا آماده میکند.

پس از کسب آگاهی، توسعه ی مهارت ها و توانایی های تخصصی هم شرایط کار را راحت تر میکند. به میزانی که در حیطه شغلی منتخب حرفه ای باشید و همچنین توانایی های گسترده داشته باشید، بستر های شغلی گسترده تری پیش رو خواهید داشت و متعاقبا از درآمد بالاتری نیز برخوردار خواهید شد.
 

1.jpg


ویزای کار استرالیا برای ایرانیان


در سال های اخیر، یکی از ویزاهای پر طرفدار که ایرانیان زیادی موفق به دریافت آن شده اند، ویزای نوآوری تجاری و سرمایه گذاری است. در بازه زمانی بین سال های 2016 تا 2018 بیش از 327 ایرانی توانسته اند ویزای نوآوری تجاری و سرمایه گذاری دریافت کنند و این آمار در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. به طوری که ایرانیان رتبه سوم دریافت این ویزا را بعد از کشور چین و هنگ کنگ دارند. با داشتن ویزای تجاری استرالیا، شما می توانید کسب و کار خود را در این کشور توسعه بدهید و ایده های تجاری خود را در یک بستر مناسب، پیاده سازی کنید. ویزای کار استرالیا، ویزای محبوب دیگری است که ایرانیان سالانه در دریافت آن نیز موفق بوده اند. از اصلی ترین دلایلی که ویزا های کاری محبوب شده اند، مسیر مطمئن و شفاف تر آن و همچنین مزایایی است که به صورت کلی به واسطه ویزا های کاری استرالیا در اختیار نه تنها ایرانیان بلکه تمام متقاضیان قرار میگیرد. از جمله این مزیت ها کار در کشوری با نرخ بیکاری کمتر از 5% ،   بهره مندی از خدمات درمانی رایگان، تحصیل رایگان و ... است.

به صورت کلی با توجه به آمار ویزاهای دریافتی توسط ایرانیان از ابتدا تا به امروز و ارتباطات مناسب دو کشور، میتوان تصویر شفافی از شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان در نظر گرفت. این شرایط امن و مناسب، فرصت های بیشماری را در اختیار متقاضیان ایرانی قرار میدهد تا با اتکا به این دور نما و بررسی شرایط برای تجربه زندگی با کیفیت در استرالیا، اقدام کنند.

2.jpg


متوسط درآمد ایرانیان در استرالیا


براساس آمار منتشر شده توسط دولت استرالیا در سال 2016، متوسط درآمد هفتگی ایرانیان با 15 سال سن و بالاتر معادل 497 دلار بوده است که با گذشت زمان و همچنین افزایش دستمزد ها، درآمد هفتگی ایرانیان نیز افزایش یافته است. با توجه به درآمد بالا و تنوع ویزای کار استرالیا که باعث ایجاد فرصت های مناسب شده است و آمار ویزا های دریافتی، ایرانیان بیش از پیش برای مهاجرت به کشور استرالیا مشتاق شده اند. همین اشتیاق سالانه، ایرانیان بسیاری را به مسیر مهاجرت از طریق ویزای کار استرالیا سوق میدهد.


موسسه بین المللی شادا، همراه ایرانیان


بهترین و با کیفیت ترین خدمات تخصصی مهاجرتی خود را از موسسه بین المللی شادا بخواهید.

هزاران پرونده موفق مهاجرتی و بیش از 10 سال تجربه، فقط گوشه ای از سوابق حرفه ای این موسسه بین المللی است. موسسه شادا در طی این سال ها، از ابتدا تا انتهای مسیر، همراه ایرانیان عزیزی بوده است که استرالیا را به عنوان مقصد بعدی خود برگزیده اند و در به سرانجام رساندن پرونده های مهاجرتی و اخذ ویزا به ایرانیان بیشماری کمک کرده است.

موسسه بین المللی شادا تحت نظر سازمان وکلای رسمی استرالیا و وزارت کار ایران بستری قانونی را برای ایجاد اعتماد و اطمینان، فراهم کرده است. حفظ منافع مادی و معنوی موکلین، سرعت عمل و تعهد کاری از بارزترین ویژگی این مجموعه است. وکلای مهاجرتی و دادگستری این مجموعه نیز از شروع روند مهاجرت تا انتها، همراه مهاجرین عزیز بوده است و تیم متعهد شادا با بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده و حرفه ای، شما عزیزان را در این مسیر پرچالش همراهی میکند.

استرالیا خانه بعدی شما است؟ از خدمات موسسه بین الملی شادا که تا به امروز به بیش از صد ایرانی مشتاق برای مهاجرت به استرالیا کمک کرده اند، بهره ببرید.

جهت دریافت مشاوره ی رایگان و همچنین ترسیم بهترین مسیر ممکن برای مهاجرت به استرالیا، می توانید با این مجموعه از طریق شماره تماس 02191009946 تماس حاصل نمایید و برای دیدن صد ها ویدیو تخصصی درباره استرالیا اینستاگرام شادا را دنبال کنید.






گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:shadavisa.com