ماجرای روز خیانت؛ روزی که زنان و مردان بهم خیانت می کنند!!
به تازگی مطلبی در فضای مجازی منتشر شده به نام روز خیانت که اعلام می کند خیانت در روز 18 نوامبر در بین زنان و مردان افزایش می یابد

ماجرای "روز خیانت" در زندگی زناشویی چیست؟

یکی از پست های شبکه های اجتماعی که طی چند روز اخیر با فراوانی بالا دست به دست می شود و بسیاری از پیج ها آن را بازنشر دادند، درباره روزی است که بیشترین میزان خیانت در آن اتفاق می افتد و به «روز خیانت» معروف شده است.

کپشن(توضیح) این پست که در همه جا ثابت بود، این جملات است: «روان شناسان می گویند که احتمال خیانت در زندگی مشترک در زنان پس‌ از شش سال و در مردان پس از 11 سال به شکل عجیبی افزایش می یابد. همچنین طبق آمار 18 نوامبر که همین 27 آبان خودمان می شود، روزی است که بیشترین میزان خیانت رخ می دهد و روز خیانت نام گذاری شده است!».

قسمت اول این مطلب غیرمعتبر است

در هیچ سایت خارجی درباره قسمت اول این پست که از افزایش احتمال خیانت در زندگی مشترک بعد از چند سال خبر می دهد، مطلبی وجود ندارد. یک روان شناس هم در گفت و گویی کوتاه با زندگی سلام می گوید: «به نظر من هم این پست غیر معتبر است. البته تحقیقاتی درباره آمار خیانت منتشر شده اما این گونه نیست که یک سال خاصی برای وقوع این اتفاق ثابت شده باشد. به نظرم باید از این زاویه به ماجرا نگاه شود که چه اتفاقی باعث می شود که چنین پیام ‌هایی را که هیچ منبع درست و حسابی ندارند باور کنیم، در کانال ها و پیج های مختلف منتشر و سپس دست ‌به ‌دست کنیم؟»
 

 روز خیانت هم نتایج یک تحقیق غیر معتبر است

ماجرای زیاد شدن خیانت در روز 18 نوامبر، هرچند در سایت های رسمی نیست اما چندین سایت سبک زندگی در اروپا، درباره اش مطالبی را نوشته اند. ترجمه گزیده یکی از این صفحات را در ادامه خواهید خواند. ظاهرا یک سایت مربوط به ازدواج در سال 2016 از 300 نفر عضو متاهل سایتش، سوالاتی می کند. سپس روابط آن ها را بررسی و اعلام می کند که 72 درصد آن ها در 18 نوامبر، تمایل به خیانت پیدا می کنند و بیشتر شان هم مرتکب این خطا می شوند.

سپس برای صاحبان این سایت، این سوال به وجود می آید که چرا 18 نوامبر تبدیل به روز خیانت شده و افراد تمایل بیشتری به خیانت دارند!؟ آن ها با اطلاعات موجودشان و بررسی هایی که انجام می دهند به یک نتیجه عجیب می رسند و آن را منتشر می کنند.

آن ها می گویند که در هفته های بعد از 18 نوامبر، افراد بزرگ سال درگیر خرید کریسمس و درست کردن درخت کریسمس برای خانواده و به طور کلی جشن شروع سال می شوند و معمولا مدارس بچه ها تعطیل می شود و مسئولیت های آن ها در خانواده به مرور افزایش می یابد. در نتیجه قبل از شروع این دوران، افراد تمایل دارند زمانی را برای خود در نظر بگیرند!

شایان ذکر است که این تحقیق و این نتیجه گیری به دلیل نبود روشمندی علمی در نمونه گیری و خیلی چیزهای دیگر، معتبر نیست و در هیچ سایت معتبری هم بازنشر نشده است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: خراسان