اقدام ترسناک چین: تولید اَبَر انسان با دستکاری ژنتیک
چینی اقدام به تولید انسان هایی کردند که ژنتیک آنها دستکاری شده و در واقع ابر انسان خواهند بود

بچه فرانکنشتاین‌های چینی؛ تخیل یا واقعیت

روز گذشته دانشمندان چینی در اقدامی خلاف عرف‌های بین‌المللی پزشکی، اقدام به دستکاری کدهای ژنتیک بنیادین نوزادان انسان کرده و از روش‌هایی استفاده کردند که در سرتاسر دنیا ممنوع است.

عواقب بالقوه این اقدام به شدت غیرقابل پیش‌بینی است. پیش از این شخصیت برجسته‌ای چون پروفسور استیون هاوکینگ فقید، خبر از انجام چنین آزمایش های خطرناکی داده بود که نتایج آن «ابرانسان‌هایی» خواهند بود که به نسل بشر پایان خواهد داد.

محققان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که دستکاری ژنوم انسان می‌تواند باعث بروز سرطان‌های متعددی شود که به دلیل پیچیدگی فوق‌العاده شان به هیچ عنوان نمی‌توان جلوی پیشرفت آنها را گرفت.

بنا بر این گزارش، تکنیکی که دانشمندان چینی در این مطالعه انجام داده‌اند، بسیار ارزان و ساده است، زیرا دقیقا کار دانشمندان دیوانه‌ای را می‌کنند که بدون در نظر گرفتن عواقب آزمایش ها، می‌توانند فاجعه بزرگی به بار بیاورند!

دانشمند مسئول چنین آزمایشی، فردی است به نام هی جیانکویی؛ استادیار رشته زیست‌شناسی دانشگاه علوم و تحقیقات چین.

وی مدعی است، آزمایشی راه انداخته که به واسطه آن کودکانی که به دنیا می‌آیند در مقابل ویروس HIV ایمنی کامل خواهند داشت. وی از آخرین متد روز با نام CRISPR برای تغییر DNA نوزادان پیش از تولدشان استفاده کرده است.

این روش شش سال پیش ابداع شد و آنزیم‌هایی را تولید می‌کند که به مانند یک قیچی عمل کرده و ژن‌های ناکارآمد را از بین می‌برند؛ خواه در نوزادان باشد، خواه در بزرگسالان. سپس با استفاده از روش‌های خاص، اقدام به جایگزینی سلول‌های سالم با سلول‌های ناسالم می‌کند.

گفتنی است، انگلستان، ایالات متحده و دیگر کشورهای پیشرو در علم ژنتیک، استفاده از روش CRISPR را ممنوع کرده‌اند، زیرا عواقب آن غیرقابل پیش‌بینی بوده و در برخی موارد برگشت ناپذیر است و می‌تواند در نسل‌های بعدی نیز اثرگذار باشد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir