کارهای ساده ای که در تایلند شما را به زندان می اندازد!
شاید باور نکنید اما کار های ساده ای هستند که اگر آنها را در کشور های دیگر انجام دهید به زندان خواهید رفت

کارهای ساده ای که در کشورهای دیگر حکم زندان دارد

وقتی تصمیم دارید به یه کشور دیگه سفر کنید حتما و حتما باید قبل از رفتن اطلاعاتی درباره قوانین بومی اونها به دست بیارید. قوانینی که برای توریست ها بیشتر سختگیری میکنن تا برای مردم بومی خودشون.

پس مراقب باشید چون ممکنه به خاطر کارهایی که اصلا انتظارش رو ندارید راهی زندان بشید مثل جمع کردن صدف یا کمک کردن به یه نیازمند.

اگه واقعا نمی خواهید توی کشور بیگانه به دردسر بیفتید یا بازداشت بشید با کارهای ساده ای که در کشورهای دیگه مجازات زندان داره آشنا شید.


جمع آوری صدف، غذا دادن به ماهی ها و حمل ورق های بازی در تایلند

خیلی راحت توی یه روز آفتابی در تایلند با جمع کردن صدف ها و مرجان های ساحلی با زندان مواجه میشید. چند توریست روسی بخاطر خرید صدف از یکی از فروشگاه های محلی تایلند محکوم به زندان شدن. هر نفر ۲۰۰۰ دلار جریمه دادن و یک سال هم زندان محکوم شدن فقط بخاطر خریدن چند تا صدف.

در تایلند علاوه بر ممنوع بودن جمع آوری صدف برای توریست ها غذا دادن به ماهی های زنده هم مجازات به حساب میاد و هر کسی که این قانون رو رعایت نکنه به یک سال زندان محکوم میشه.

اگه می خواید موقع آفتاب گرفتن ورق بازی کنید بد نیست دوباره درموردش کمی فکر کنید. یکی از قوانین تایلند که در سال ۱۹۵۳ ثبت شده داشتن بیشتر از ۱۲۰ ورق رو مجازات میدونه پس اگه با بیشتر از ۲ دسته ورق دستگیر بشید راهی زندان میشید.


قسم خوردن در استرالیا

وقتی دارید با یه استرالیایی حرف می زنید باید خیلی مراقب باشید که قسم نخورید حتی اگه قصدتون شوخی باشه. در کوئینزلند و ویکتوریا مجازات قسم خوردن در حضور جمع ۶ ماه زندانه.


وصل شدن به وای فای دیگران در سنگاپور

در سنگاپور وقتی می خواید به وای فای وصل بشید باید خیلی مراقب باشید. اگه به یه وای فای باز وصل بشید بدون این که اطلاعی داده باشید طبق قانون سنگاپور کار شما با هکرها هیچ فرقی نداره و بخاطر این کار به ۳ سال زندان محکوم میشید.

راه رفتن بدون کارت شناسایی و آوردن دارو به ژاپن

وقتی ژاپن می رید کارت شناسایی رو حتما با خودتون ببرید اگه پلیس زندان متوقفتون کنه و کارت شناسایی نداشته باشید به ۲۳ روز زندان محکوم میشید.

اگه عادت دارید موقع سفر با خودتون دارو می برید در مورد ژاپن باید بیشتر مراقب باشید. در ژاپن بردن بعضی داروها مخصوصا داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزا ممنوعه. اگه می خواید توی فرودگاه دستگیر نشید قبل از سفر در مورد لیست داروهای ممنوعه تحقیق کنید.


غذا دادن به بی خانمان ها و تف کردن در ایالت متحده

مردم شهر فورت لودردیل در فلواریدا در مورد قانون منع غذا دادن به بی خانمان ها در حضور جمع خیلی جدی هستن. اون ها به قدری سختگیر هستن که حتی یکی از کشیش های ۹۰ ساله کلیسا رو بخاطر این کار به  ۲ ماه زندان محکوم کردن. کسانی که می خوان به نیازمندها کمک کنن باید در یک مکان کاملا خصوصی و با اجازه مسئولین بومی شهر این کار را انجام دهند.

یکی دیگه از قوانین جالب فلوریدا که هر کسی توی عمرش یک بار اونو شکسته تف کردن در مکان های عمومی است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bedunim.ir