جایزه ویژه برای کسی که این زن را بخنداند! عکس
زنی که هیچ کمدینی نتوانست او را به خندیدن بیاندازد در تاریخ ماندگار شد

زنی که هیچ کمدینی نتوانست او را بخنداند!

این که بتوانید جلوی خنده و یا لبخندتان را بگیرید به قدرت کنترل شما بستگی دارد، به علاوه باید شخصیت خونسردی داشته باشید تا از پس این کار برآیید، در ضمن جلوی خنده را گرفتن ما را یک فرد غیر بشّاش و سرد معرفی می‌کند. ماجرای خانم «سوبر سو» Sober Sue «زنی که مطلقاً نمی‌خندید» با همه فرق می‌کند، نخندیدن‌های او در نمایش وودویل از مجموعه وابسته به تئاتر‌های هامرشتین در نیویورک یک اتفاق منحصر به فرد به شمار می‌رفت.

وودویل یکی از انواع تفریح بسیار محبوب در دنیای غرب ما بین سال‌های ۱۸۸۰ و ۱۹۳۰ میلادی بود. در وودویل نمایش‌های با سرشت طنزآمیزِ و کوتاه با اجرای هنرمندان و کمدین ها، شعبده بازان و تردستان و ... به همراه نمایش‌های متنوع دیگر انجام میشد.

سوبر سو یکی از هنرمندان شرکت کننده در وودویل بود، کمدین‌های حرفه‌ای بی شماری از مناطق مختلف دنیا سعی می‌کردند تا سوبرسو را بخنداند، اما حتی یک نفر از آن‌ها هم موفق به انجام چنین کاری نشد.

نمایش ویژه سوبر سو نخستین بار در سال ۱۹۰۷ میلادی شروع شد، به طوریکه تهیه کنندگان تئاتر برای هر کسی که بتواند او را بخنداند جایزه ۱۰۰۰ دلاری در نظر گرفته بودند. این جایزه در زمان خود، رقم قابل توجهی به شمار می‌رفت. به همین دلیل بسیاری از بازیگران و هنرمندان به طمع گرفتن این جایزه از دور‌ترین نقاط ممکن راهی این نمایش می‌شدند. بسیاری و برای چندین بار شانس خود را امتحان کردند، اما هیچ کدام به هیچ وجه نتوانستند حتی لبخندی کمرنگ را بر لبان و یا حرکتی از شادی را در چهره اش بنشانند. این اتفاق برای تماشاچیان بسیار سرگرم کننده بود.


عکس زنی که هیچوقت نخندید

عکس زنی که هیچوقت نخندید

پس از گذشت سال‌ها از نمایش‌های سوبر سو حقیقت آشکار شد، و مانند بسیاری از نمایش‌های تفریحی که این روز‌ها در دنیا شاهدش هستیم، در پس نخندیدن‌های سوبر سو یک حیله و نیرنگ پنهان بود. سوبر سو از یک حالت نادر از فلج در صورتش رنج می‌برد، حالتی که باعث می‌شد تا عضلات صورتش تکان نخورند و از اراده او خارج باشند، بنابراین سوبر سو حتی اگر هم می‌خواست نمی‌توانست بخندد یا لبخند بزند، چه بسا ادا بازی‌هایی که روبرویش انجام می‌دانند برای او بسیار خنده دار می‌نمود، اما خطوط چهره و عضلات حرکت ناپذیر صورتش مانع از ابراز احساسات واقعی اش می‌شد.

تهیه کنندگان هر هفته ۲۰ دلار به سوبر سو پاداش می‌دادند که حق الزحمه هفتگی قابل توجهی برای او در آن دوران به شمار می‌رفت. وقتی حقیقت آشکار شد و خبر در همه جا پیچید، بازیگران و کمدین‌هایی که بار‌ها و بار‌ها تلاش کرده بودند تا سوبر سو را بخندانند و اعتبارشان با نخندیدن‌های او زیر سؤال رفته بود، از این ماجرا ابراز انزجار کردند و تهیه کنندگان و عوامل فریبکار آن نمایش را برای سالیان سال بایکوت کرده و هر گونه ارتباط با آن‌ها را قطع نمودند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir