میوه ای که هوش کودکان را افزایش می دهد و هزاران خواص دیگر دارد
 موز میوه ای است که خواص زیادی دارد و در این مطلب باز هم به خواص بیشتر این میوه از جمله افزایش هوش کودکان اشاره می شود

افزایش هوش کودکان با این میوه خوشمزه

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که «موز چه خواص غذایی دارد؟»، اظهار داشت: موز میوه درختی است که در جاهای گرمسیر و مرطوب به ثمر می‌رسد.برگ‌های آن بسیار دراز و عریض است و درازی برگ‌ها تا 2 متر می‌رسد؛ موز ابتدا در غلاف صنوبری شکل قرار دارد سپس می‌شکافد و خوشه پدیدار می‌شود و در هر خوشه بیش از 100 دانه موز وجود دارد.

بیشتر بدانید : بعد از خوردن موز این 21 اتفاق خوب در بدن تان رخ می دهد!

بیشتر بدانید : اگر روزانه یک موز بخورید، چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟

میوه موز بسیار خوشمزه و خوش طعم است و درخت آن در حدود 3 متر ارتفاع دارد. معمولا موز را به صورت نارس از درخت چیده و در میان کاه می‌گذارند و تا زرد و شیرین شود، اما در تجارت، به وسیله مواد شیمیایی مانند اتیلن و استلن، رنگ موز را زرد می‌کنند.

از میوه و پوست آن استفاده شده و خاصیت غذایی زیادی دارد و از نظر ترکیبات بسیار به گندم نزدیک است. موز برای اطفال و اشخاص سالخورده و کسانی که تازه از بستر بیماری برخاسته‌اند بسیار مفید است. قند موجود در موز بسیار مرغوبتر از قند شیرینی، برای سلامتی اطفال مفید است.

موز میوه‌ای گرم و دارای ویتامین‌های B1،B2 ،C است و غذای کاملی برای کودکان و افراد مبتلا به سوء هاضمه است.

بیشتر بدانید : ویتامین b در چه چیزهایی وجود دارد؟ منابع انواع ویتامین b

موز مانند سایر میوه‌ها خون را قلیایی کرده و در نتیجه صافی، تعادل و پاکی خون ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه اوره اضافی در خون را دفع کرده و برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، ورم کلیه و بیماری‌های تورمی مفید است.

موز برای درمان بیماری‌های اسهال شدید و اسهال در اطفال مفید است، 300 تا 500 گرم از آن را می‌توان به صورت پوره در آور با کمی آب برنج مخلوط کرده و به این بیماران داد.

این متخصص تغذیه موز را میوه‌ای معتدل، مقوی و چاق کننده توصیف کرد و افزود: موز جهت تسکین سرفه و خشونت حلق موثر بوده و برای افرادی که درد کلیه دارند نیز مفید است.

موز به علت داشتن مقدار زیادی فسفر در افزایش هوش و حافظه کودکان تأثیر زیادی دارد، نیروی بدنی مادر را افزایش داده و مانع از سقط جنین می‌شود.

موز دارای مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن ، منیزیم و روی است، متذکر شد:‌ این میوه برای افرادی که نمی‌توانند مواد قندی را به خوبی هضم کنند یا مبتلا به ورم معده، دیابت و چاقی هستند، زیان‌آور است.

زیاده روی در مصرف موز باعث ایجاد حساسیت در بدن می‌شود و موجب خارش‌های شدید خواهد شد، باید از مصرف موزهای نارس یا کهنه و سیاه خودداری کرد.

بیشتر بدانید : موز برای این افراد ممنوع !

بیشتر بدانید : آیا موز واقعا باعث یبوست می شود؟

بیشتر بدانید : درمان سردرد شدید با پوست موز

بیشتر بدانید : کاهش وزن و خواب بهتر با پوست موز!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: