مراقب مصرف مکمل ویتامین D باشید
 دوز بالای ویتامین D نه تنها برای بدن مفید نیست بلکه عوارض جدی ای به دنبال دارد و افزایش مقدار آن در بدن نگران  کننده است  

عوارض مقدار بالای ویتامین D در بدن

در یک مورد نادر، یک مرد ۵۴ ساله بعد از بازگشت از سفر از اسیای جنوب شرقی و گذراندن زمان‌های طولانی در کنار ساحل و زیر نور خورشید، مبتلا به آسیب کلیوی تشخیص داده شد.

بعد از آزمایشات مشخص شد مرد دارای دوز بالا ویتامین D در خونش است و توصیه شد باید روزانه 8000 IU از این میزان ویتامین را کم کند.

بیشتر بدانید : نکاتی مهم در مورد ویتامین D+ چه کسانی نباید ویتامین D مصرف کنند

بیشتر بدانید : معجزه ویتامین D در بدن ، چه زمانی مکمل ویتامین D نیاز دارید؟

ویتامین D

میزان مجاز مصرف روزانه ویتامین D ، 400-1000 IU است که البته برای افراد بزرگسال در معرض ریسک بالا پوکی استخوان و برای سالمندان میزان 800-2000 IU توصیه می‌شود.

توصیه می شود بدون آزمایش خون و مشخص بودنمقدار کمبود ویتامین D به هیچ عنوان سرخود از مکمل آن استفاده نکنید. معمولا برای افرادی که مقدار ویتامین D آن ها پایین است ماهیانه 1 عدد قرص ویتامین D با توجه به دوز آن تجویز می شود و مصرف بیشتر آن بیشتر مضر است تا مفید.


«بورن آگوستی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورنتو، در این باره می‌گوید: «اگرچه مسمومیت با ویتامین D به خاطر خواص درمانی آن، اتفاقی نادر است، اما قابلیت دسترسی آسان به آن می‌تواند گاهی اوقات منجر به ایجاد خطر برای افراد ناآگاه شود.»

محققان توصیه می‌کنند بیماران و متخصصان باید از خطرات مرتبط با مصرف نامحدود ویتامین D آگاه و مطلع باشند.

بیشتر بدانید : آزمایش ویتامین D برای چه کسانی ضروری است؟

بیشتر بدانید : حقایقی درباره ویتامین D


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com