تداوم این بیماری منجر به سرطان معده می شود
گاستریت با علائمی نظیر درد شکم، نفخ، سوء هاضمه، بی‌اشتهایی، استفراغ، دل پیچه، تب و ضعف همراه است.
یک فوق تخصص گوارش، التهاب جدار معده را یک بیماری قابل کنترل دانست و گفت: اگر ورم و میکروب‌های معده به مدت ۱۰ الی ۱۵ سال تداوم یابد منجر به بروز سرطان معده می‌شود.
دکتر محمود اسحاق حسینی با بیان اینکه گاستریت یا ورم معده به حالتی گفته می‌شود که در آن جدار معده دچار التهاب شده باشد گفت: این بیماری با ورم معده که در اصطلاح مردم به عنوان التهاب معده نامیده می‌شود بسیار متفاوت است زیرا برای تشخیص گاستریت نیاز است آندوسکوپی و تیکه‌برداری از معده انجام شود.

وی درباره عواملی که منجر به بروز این بیماری می‌شود عنوان کرد: عوامل دارویی، میکروبی، ویروسی، برخی بیماری‌های نادر مانند سفلیس، مصرف دخانیات و الکل و هلی‌کوباکتر منجر به بروز این بیماری می‌شوند.

این فوق تخصص گوارش در ادامه افزود: گاستریت با علائمی نظیر درد شکم، نفخ، سوء هاضمه، بی‌اشتهایی، استفراغ، دل پیچه، تب و ضعف همراه است که متاسفانه اگر این بیماری به مدت 10 الی 15 سال به طول بینجامد منجر به بروز سرطان معده می‌شود. اسحاق حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی اجتناب و دوری از عواملی که موجب بروز یا تشدید ورم معده می‌شوند می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد و یا در صورت ابتلا ظرف چند روز بهبود یافت.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : آنا

مطالب پیشنهادی:
عفونت در کمین معده
درباره زخم اثنی عشر بیشتر بدانید
نشانه‌های سرطان معده
نگهداری غذا دربيرون ازيخچال احتمال ابتلا به سرطان معده را افزايش می‌دهد
خوراکی مفید جهت بهبود زخم‌های گوارشی