برای کدام نوع سردردها مجاز به خوردن مسکن هستیم و برای کدام نوع نه!
متخصص بیماری های مغز و اعصاب می گوید، افرادی که مبتلا به سردردهای میگرنی هستند شکلات و آجیل نخورند زیرا این خوردنی ها این نوع سردرد را تشدید می کند.

علت سردرد, انواع سردرد, درمان سردرد

دکتر مجید غفارپور, متخصص بیماری های مغز و اعصاب در سمینار یک روزه سردرد:

 

انواع سردرد:

- شایع ترین سردردها, سردردهای ناشی از اضطراب، استرس و فشارهای عصبی است که شیوع آن معمولا میان زنان و مردان یکسان است.

- نوع دوم سردرد میگرنی است که در ایران آمار دقیقی از مبتلایان به آن وجود ندارد اما آمار جهانی نشان می دهد 10 تا 15 درصد زنان و 7 تا 8 درصد مردان به این نوع سردرد مبتلا هستند. افراد مبتلا به میگرن از خوردن آجیل، شکلات و استفاده از عطرهای تند خودداری کنند زیرا این عوامل سردرد را تشدید می کند. معمولا میگرن های معمولی عوارضی ندارند اما یک نوع میگرن است که موجب اختلال در بینایی و فلج بخشی از بدن می شود.

- یک نوع سردرد دیگر نیز وجود دارد که ناشی از خونریزی داخلی جمجمه است که ممکن است منجر به فوت فرد شود، همچنین بروز تومورهای مغزی موجب سردرد می شود.

 

عوامل بروز سردرد:

  آلودگی های هوا و صوت

ترافیک

خستگی 

هوای گرم در شهرهای بزرگ 

 

مصرف مسکن در التیام سردردها

اگر سردرد به علت خستگی و یا شرایط معمول باشد و مدام تکرار نشود مصرف مسکن ها مانعی ندارد، اما اگر مرتب تکرار شود باید مورد درمان قرار گیرد.

 

ارتباط سردرد با پوسیدگی دندان

اگر دندان های قسمت خلفی فک پوسیده و دردناک باشند می تواند اشکالاتی ایجاد کند که سردرد مخصوص به فک را ایجاد می کند یا اگر دندانی عفونت کرده و منتشر شده باشد نیز می تواند موجب بروز سردرد شود.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir