آمبولی ریه در کمین زنان
اگر آمبولی ریه به موقع درمان و تشخیص داده نشود، موجب نارسایی قلب و ایست قلبی می شود. لازم به توضیح است، به دلیل مسائل هورمونی احتمال بروز آمبولی ریه در زنان بیشتر است.

آمبولی ریه چیست؟

دکتر بابک شریف کاشانی رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری و مسوول پانل آمبولی ریه در هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب وعروق در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب و عروق درباره آمبولی ریه، اظهار کرد: آمبولی ریه بیماری است که در آن لخته خون از قسمتی از بدن جدا و وارد ریه می شود که نهایتا موجب بروز آمبولی می گردد.

وی با بیان اینکه این بیماری قابل درمان نیست، به همین دلیل توجه به آن بسیار ضروری است، افزود: بی توجهی به آمبولی ریه و راه های پیشگیری از آن حتی می تواند موجب مرگ بیمار شود. هم چنین بی توجهی به این بیماری موجب افزایش تعداد بیماران می شود.

شریف کاشانی درباره راهکار پیشگیری از بروز این بیماری، عنوان کرد: در ابتدا باید افرادی که در معرض خطر هستند را شناسایی و به کمک داروهای تزریقی، خوراکی و وسایل الکترونیکی مانع بروز این بیماری شد.

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری درباره افراد در معرض خطر، یادآور شد: بیماران خاص، افرادی که در بیمارستان بستری می شوند و ... بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

شریف کاشانی با بیان اینکه آمبولی ریه می تواند موجب بروز بیماری قلبی شود، بیان کرد: اگر آمبولی ریه به موقع درمان و تشخیص داده نشود، موجب نارسایی قلب و ایست قلبی می شود.

وی با بیان اینکه، به دلیل مسائل هورمونی احتمال بروز آمبولی ریه در زنان بیشتر است، گفت: هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از 23 تا 26 شهریور در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت  www.iranathero.ir مراجعه کنند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.com