درمان کمردرد با یک روش سنتی موثر
یک کارشناس طب سنتی درمان‌های خانگی برای رفع کمردرد را تشریح کرد.

درمان کمر درد با نمک داغ شده

سید جواد علوی درباره درمانهای خانگی برای رفع کمردرد اظهار داشت : کمردردهای شدید ناشی از فشارهای عضلانی خود به خود برطرف می‌شوند با وجود این، درمان‌های خانگی که می‌توانند تسکین‌دهنده باشند عبارتند از حمام با آب گرم و استفاده از کیسه‌ آب گرم.

وی افزود: روغن‌مالی با روغن بادام شیرین یا بابونه و گرم نگه‌داشتن با کیسه آب گرم و بهتر از همه، نمک داغ‌شده و در پارچه پیچیده یا شن داغ، مؤثر است و باید گفت که طبع نمک گرم اما آب و شن، سرد است.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: درصد بالایی از مبتلایان به دیسک کمر با درمان غیر جراحی بهبود می‌یابند, تمرینات کششی یکی از روش‌هایی است که در درمان دیسک کمر و کمردرد مفید است البته باید زیرنظر و با تجویز طبیب باشد.

علوی یادآور شد: مالیدن روغن کنجد به مفاصل دردناک سرد بلغمی مخصوصاً در صبحگاه فصول و اقلیمهای سرد، بسیار به بهبود درد و تورم مفصل (مچ، زانو، فقرات...) کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: مالیدن روغن شوید روی عضلات بزرگ که گرفتگی پیدامی‌کنند ( کمر، گردن، پشت ساق ) یا مفاصل سرد دارای درد و ورم، برای رفع درد و گرفتگی توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: مصرف همزمان ماهی و تخم‌ مرغ موجب اسپاسم و انقباض شدید برخی عضلات بدن یا دیواره احشای داخلی می‌شود و با درد شدید و آسیبهای دیگری همراه است.

علوی خاطرنشان کرد: کسانی که دچار درد شکم و قولنج و گرفتگی عضلات یا درد و تورم مفاصل هستند یا روی پوست لکه‌های سفید دارند از مصرف ماست به‌خصوص نوع ترش آن در فصول سرد و شب‌هنگام به‌شدت پرهیز کنند.


بیشتر بدانید : علت کمر درد بعد از ورزش و حرکات اصلاحی برای درمان آن

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tasnimnews.com