گلو درد طولانی مدت نشانه سرطان تیروئید است
گلودردی که بیش از سه هفته طول بکشید حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. این نوع گلو دردها ممکن است نشان دهنده سرطان تیروئید باشند

گلودرد های طولانی ممکن است نشان دهنده سرطان تیروئید باشند

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درصورتی‌که گلودردشان پس از سه هفته درمان نشد برای بررسی سرطان تیروئید به پزشک مراجعه کنند. سرطان تیروئید از جمله سرطان‌هایی است که به طور معمول قابل درمان است و افراد بیشتر در دهه ۳۰ سالگی و بعد از ۶۰ سالگی به آن مبتلا می‌شوند همچنین زنان دو یا سه برابر بیشتر از مردان احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

این سرطان در شرایطی بوجود می‌آید که رشد سلول‌ها در غده تیروئید بیش از حد افزایش پیدا کند. تیروئید غده کوچکی است و هورمون‌هایی ترشح می‌کند که تنظیم می‌کند چگونه بدن انرژی دریافتی را مصرف کند.

بیشتر بدانید : غده تیروئید و بیماری های تیروئید را بشناسید

بیشتر بدانید : 10 علائم تیروئید که ممکن است حتی توسط پزشک تان نادیده گرفته شود

گلو درد طولانی مدت نشانه سرطان تیروئید است

این نوع از سرطان به طور معمول قابل درمان است و در بسیاری از موارد بیمار به طور کامل درمان می‌شود. یکی از علائم سرطان تیروئید، گلو دردی است که بیش از زمان طبیعی ادامه پیدا می‌کند.

نشانه اصلی سرطان تیروئید وجود توده در گردن است که
اغلب با درد همراه نیست اما گلو دردهایی هم که در مدت زمان طولانی درمان شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری باشد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، از دیگر علائم سرطان تیروئید می‌توان به ورم غده در گردن، احساس درد در ناحیه گردن یا داشتن مشکل در بلع اشاره کرد همچنین برخی از بیماران هنگام تنفس دچار مشکل می‌شوند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : ندول تیروئید چیست؟ آیا همه ندول ها بدخیم هستند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم سرطان تیروئید که باید بسیار مراقب باشید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درباره سرطان تیروئید چه می دانید؟

بیشتر بدانید : عوامل بروز مشکلات تیروئید

گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir