بهبود بیماری های قلبی عروقی با سونا و حمام آب گرم
  استحمام با آب گرم تاثیر مطلوبی بر پویایی جریان خون و مقابله با تصلب شرائین دارد.  

فواید سونا و حمام آب گرم برای بیماری های قلبی عروقی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حداقل پنج بار استحمام در وان آب گرم در هر هفته می‌تواند وضعیت سلامت قلبی – عروقی را در سالمندان بهبود بخشد.

چندین مطالعه جدید به مزایای سونا برای سلامتی اشاره کرده‌اند و نشان می‌دهند تمدد اعصاب در اتاق‌های گرم پر از بخار مزایای شگفت انگیزی برای قلب و عروق از جمله کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا در مردان و کاهش شدید خطر ابتلا به سکته مغزی در مردان و زنان به همراه دارد.

یک مطالعه به طور خاص نشان داد افرادی که بین چهار تا هفت مرتبه در هفته از سونا استفاده می‌کنند ۶۰ درصد از افرادی که تنها یک مرتبه در هفته به سونا می‌روند کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. همچنین این افراد ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند.

اما آیا بسیاری از افرادی که امکان استفاده از سونا را به طور منظم ندارند می‌توانند مزایای سلامتی مشابهی را از طریق حمام‌های آب گرم به دست آورند؟

 سونا

گروهی از دانشمندان ژاپنی در پاسخ به این سوال بررسی‌هایی از ۸۷۳ سالمند بین ۶۰ تا ۷۶ ساله در مورد روش‌های استحمام با آب گرم به عمل آوردند. در این بررسی «آب گرم» با دمای بیش از ۴۱ درجه سانتیگراد و زمان هر نوبت حمام آب گرم به طور میانگین حدود ۱۳ دقیقه در نظر گرفته شد.

به طور کلی این مطالعه نشان داد استحمام با آب گرم تاثیر مطلوبی بر پویایی جریان خون و مقابله با تصلب شرائین دارد. به طوری که افرادی که حداقل پنج مرتبه در هفته با آب گرم حمام می‌کردند به طور قابل توجهی کمتر از دیگران نشانه‌های گرفتگی قلبی – عروقی داشتند.

بر اساس این یافته‌ها حمام آب گرم می‌تواند بر سیستم قلب و عروق تاثیرات مثبت داشته باشد اما این تنها یک نظریه بوده و ممکن است نتایج این مطالعه به عوامل دیگر در شیوه زندگی این افراد مربوط باشد، چرا که افرادی که به طور منظم حمام می‌کنند ممکن است بیشتر سبک زندگی کم استرس یا رژیم غذایی سالم‌تری را دنبال کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا تنگی نفس همیشه نشان دهنده بیماری قلبی است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم بیماری قلبی که فکرش را هم نمی کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی برای بیماری قلبی!!



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :isna.ir