روش های درمان موثر میگرن
 اگر مبتلا به میگرن باشید می دانید که درد میگر چقدر تحمل ناپذیر است، احساس فشار به سر، سردرد هایی که با افزایش نور یا بعضی بوها افزایش پیا می کند و حتی گاهی منجر به تهوع و استفراغ  میشود

4 درمان برای میگرن که واقعا تاثیر گذارند

اگر مبتلا به میگرن باشید می دانید که درد میگر چقدر تحمل ناپذیر است، احساس فشار به سر، سردرد هایی که با افزایش نور یا بعضی بوها افزایش پیا می کند و حتی گاهی منجر به تهوع و استفراغ  میشود.

معمولا زنان 3 برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می شوند. روش هایی کاملا موثر برای کم شدن و کنترل درد میگرن وجود دارد. به توصیه دکتر لورن ناتبونی Lauren Natbony استادیار بخش مغز و اعصاب و سردرد بیمارستان مونت سینا موثر ترین روش هایی که برای کنترل میگرن می توانید استفاده کنید این 4 گزینه است.


درمان میگرن با مصرف مکمل منیزیم

بیماران مبتلا به میگرن معمولا سطوح منیزم در بدنشان کم است که منجر به سیگنال درد در مغزشان می شود. برای کاهش تکرار و شدت سردرد می توانید روزانه یک مکمل 400 – 500 گرمی منیزیم استفاده کنید که بعد از 6 هفته می توانید تاثیر آن را مشاهده نمایید.


درمان میگرن با فشار نقاط خاص

فشار بین انگشت شصت و اشاره

با فشار نقاط خاص که ماشه ایجاد درد هستند می توانید میگرن را کنترل کنید. نقاطی خاص در گردن یا شقیقه ها که برای تسکین درد باید چند دقیقه فشار دهید. یکی از نقاط موثر برای کاهش سردرد بین انگشت شصت و اشاره است که با فشردن آن می توانید درد میگرن را کاهش دهید.

پرض غضروف وسط گوش

پرس عضروف داخلی گوش برای برخی از افراد اثر گذار است البته مطالعه علمی در این باره انجام نشده است ولی طرفداران زیادی دارد.


داروهای مناسب میگرن

داروهای مخصوص میگرن وجود دارد که می توانید استفاده کنید ولی هیچ دارویی وجود ندارد که برای همه اثر گذار باشد بنابرین باید داروهای مختلف را امتحان کنید تا داروی مناسب خود را پیدا کنید.


درمان میگرن با بوتاکس

این معجزه ضد چروک برای جلوگیری از میگرن های مزمن واقعا تاثیر گذار است حتی برای افرادی که روزانه 15 بار یا بیشتر دچار میگرن می شوند. برای پیشگیری از میگرن با بوتاکس هر 12 هفته یک متخصص ماهر به 31 نقطه حساس عصبی مرکزی بوتاکس تزریق می کند و ضمن از بین رفتن چین و چروک های پوستتان، میگرنتان هم از بین می رود.

بیشتر بدانید : واژن و 13 راز برای داشتن واژن سالم

بیشتر بدانید :  5 چیزی که ترشحات واژنی خبر از آن می دهد

بیشتر بدانید : ترشحات واژن: کدام ترشحات غیر طبیعی هستند؟



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ