تکنیک های طلایی برای درمان سریع سردرد ساده
سردرد‌ها بسته به انواع مختلف آن راهکار‌های درمانی متفاوت دارد؛ اگر سردرد از نوع ساده باشد بهترین راه برای درمان آن استفاده از هوای بین الطلوعین است

درمان سردرد ساده با تکنیک های طلایی

به گفته محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: سردرد‌ها بسته به انواع مختلف آن راهکار‌های درمانی متفاوت دارد؛ اگر سردرد از نوع ساده باشد بهترین راه برای درمان آن استفاده از هوای بین الطلوعین است؛ منظور از هوای بین الطلوعین فاصله بین اذان صبح تا طلوع آفتاب است.

استنشاق هوای تازه بین الطلوعین علاوه بر این که بهترین مسکن برای سردرد خواهد بود، برای اعضای رئیسه بدن یعنی مغز، قلب و کبد نیز مفرح و مقوی است.

 استنشاق هوای تازه و پاک عملکرد اعضای رئیسه بدن را متعادل  کرده و حرکات اعضای بدن نسبت به یکدیگر را تنظیم می‌کند، در نتیجه باعث می‌شود تا تعادل بدن شکل گیرد؛ هم چنین مهار کننده عارضه‌هایی مانند سردرد که به واسطه عوامل محیطی یا عواملی که در بدن وجود دارد و در طول روز باعث ضعف آن  ‌می‌شود،‌ خواهد بود.

این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از هوای مطبوع و دلپذیر بین الطلوعین بهترین راه برای درمان سردرد‌های ساده است و همه افراد در هر سنی و در هر مکان و با هر نوع تغذیه می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بدانید : برای درمان سردرد به جای قرص از این اسانس ها استفاده کنید!!

بیشتر بدانید : برای درمان سردرد به کف پایتان فشار بیاورید!!

شربت سکنجبین خیار

 راه حل دوم برای درمان سردرد ساده استفاده از ترکیب سکنجبین و خیار است؛ البته بهتر است از خیار سنتی یا رسمی استفاده شود؛ افراد می‌توانند از این ترکیب در مهار عوامل آزار دهنده محیطی که باعث ایجاد سردرد می‌شود، استفاده کنند. بهتر است در وعده غذایی ناهار یا شام از ترکیب سکنجبین و خیار سالاد‌ی رسمی یا بوته‌ای که در سکنجبین رنده شده است به همراه نان استفاده شود.

 ترکیب ماست شیرین و خیار سالادی همراه با نعناع خشک و گل محمدی یکی دیگر از ترکیبات بی نظیر برای درمان سردرد‌های ساده است که در وعده‌های غذایی ناهار و شام مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای این منظور بهتر است از ماست، خیار، کشمش، گل محمدی و نعناع خشک استفاده شود؛ این ترکیب هم در غلظت خون موثر است و هم تاثیری چشمگیر در مهار سردرد‌های ساده دارد.


بیشتر بدانید : درمان سردرد با این خوراکی ها

بیشتر بدانید : درمان سردرد به طور طبیعی


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir