فعالیت و ورزش های ممنوع برای کسانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند
اگر شما مبتلا به بیماری قلبی هستید در فعالیت های خود دچار محدودیت هایی می شوید اما به این معنی نیست که دیگر دست روی دست بگذارید 

 اگر مبتلا به بیماری قلبی هستید در فعالیت های ورزشی خود باید بیشتر مراقب باشید

آیا می‌دانید اگر مبتلا به ناراحتی‌های قلبی باشید، چه ورزش‌های ممنوع و فعالیت‌های بدنی خطرناکی برای شما وجود دارد که نباید انجام دهید؟

وقتی با بیماری‌های قلبی دست و پنجه نرم می‌کنید، محدودیت‌ها یکی پس از دیگری وارد زندگی شما می‌شود؛ مخصوصا در ورزش. زیرا برخی از انواع ورزش‌ها می‌توانند آسیب بیشتری به سلامت شما بزنند و به جای این که خوب باشند، وضعیت شما را بدتر کنند. با این حال، این گفته ما بدین معنا نیست که یک جا دست به سینه بنشینید و به بدنتان هیچ تحرکی ندهید. در واقع، یک برنامه ورزشی مناسب می‌تواند از قلب شما محافظت قلبی هستندهکند و عملکرد آن را بهبود ببخشد.

اکنون می‌خواهیم ورزش‌هایی را به شما معرفی کنیم که در صورت ابتلا به هر گونه ناراحتی یا عارضه قلبی، لازم است آنها را از برنامه ورزشی همیشگی خود حذف کنید. علاوه بر این، نکاتی را برای شما بازگو خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند سلامت قلب خود را بهبود ببخشید و هم چنان به ورزش کردن ادامه دهید. 

ورزش‌هایی که به هیچ عنوان نباید انجام دهید

ورزش‌های ایزومتریک

شامل فشردن عضلات روی عضلات دیگر یا یک شیء ثابت است. این ورزش‌ها شامل حرکات زیر هستند:

  • شنا
  • پلانک
  • پل زدن

ورزش‌های قدرتی

ورزش های قدرتی توده عضلانی بدون چربی را افزایش می‌دهد. با این ورزش‌ها ممکن است فشار خون بالا رود و اکسیژن موجود در خون با محدودیت روبه‌رو شود. این ورزش‌ها عبارت‌اند از:

  • کش‌ها و باندهای مقاومتی
  • وزنه‌برداری

 هشدار: آنهایی که از بیماری‌های قلبی کنترل‌نشده رنج می‌برند، مشکلات ریتم و تپش‌های کنترل‌نشده قلب را دارند و مبتلا به تنگی شدید آئورت هستند باید حتما دقت لازم را در انجام چنین ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی سختی داشته باشند.

ورزش های مناسب

تمرینات کششی

کشش به طور مستقیم بر سلامت قلب شما تاثیر نمی‌گذارد. اما در عوض، به شما تعادل بهتر و توانایی بیشتری برای حرکت می‌دهد و سلامت عضلات و مفاصل شما را بهبود می‌بخشد. تمرینات انعطافی شامل کشش، یوگا، تای‌چی و امثال این ورزش‌ها هستند.

تمرینات هوازی یا ایروبیک

این تحرکات می‌توان جریان خون و روش استفاده بدن از اکسیژن را بهتر کند. نکته اصلی در اینجا این است که تمرینات هوازی را در حد تعادل انجام دهید. ورزش‌های ایروبیک می‌توانند شامل پیاده‌روی سریع، تمرینات هوازی خفیف یا ملایم در آب، دویِ سبک یا دوچرخه‌سواری باشند.

نکاتی مهم

همیشه میزان آب بدن خود را حفظ کنید! تا می‌توانید آب بنوشید؛ حتی اگر تشنه نیستید. این نکته مهم را مخصوصا در روزهای گرم حتما به یاد داشته باشید.

به بدن خود استراحت دهید. هیچ فعالیتی را بیش از حد انجام ندهید و بین فعالیت‌های فیزیکی، به خودتان زمان بازیابی و استراحت بدهید.

وقتی هوای بیرون خیلی گرم، سرد یا مرطوب است، از ورزش کردن در فضای باز بپرهیزید. شرایط جوی شدید می‌تواند تاثیر بدی در گردش خون داشته باشد، نفس کشیدن را با سختی مواجه کند و حتی منجر به درد قفسه سینه شود.

به بدن خود گوش دهید. اگر خسته هستید، احساس ناراحتی می‌کنید، سرگیجه دارید، تنفستان کند شده یا بیش از حد عرق می‌کنید، بهتر است ورزش کردن را متوقف کنید و به خودتان کمی استراحت بدهید.

برای انجام هر فعالیت بدنی، با پزشکتان مشورت کنید. پزشک شما بعد از انجام معاینات سلامت، ورزش‌های خاصی را به شما توصیه می‌کند که برای سلامت شما در وضعیت فعلی‌تان مناسب است.


بیشتر بدانید : چند ورزش صبحگاهی ساده اما موثر

بیشتر بدانید : نشانه های مشکل قلبی که نباید از آنها غافل شوید

بیشتر بدانید : حفظ سلامت قلب با رعایت این توصیه ها

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:rooziato.com