عجیب ترین نشانه سکته مغزی
 سکته مغزی علائم زیادی دارد اما یکی از علائم عجیب آن را باید در لبخند فرد جست و جو کرد

 یکی از نشانه های سکته مغزی که کمی عجیب به نظر می رسد

سکته مغزی یکی از مرگبارترین اختلالاتی است که حتی اگر منجر به جان باختن فرد نشود، عوارض سنگینی می‌تواند درپی داشته باشد. سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که خون رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف می‌شود. در نتیجه، این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. علل اصلی سکته مغزی در بسته شدن یا پاره شدن رگ‌های خون رسان به مغز نهفته است. با این حال، شناسایی سریع وقوع سکته مغزی می‌تواند روند درمانی را تسریع کرده و جان بیمار را نجات دهد.

علائم سکته مغزی اغلب بسیار سریع و ناگهانی بروز می‌کند. با این وجود، یکی از علائم سکته مغزی را در لبخندی که فرد در چهره دارد باید جستجو کرد. سرویس سلامت همگانی انگلیس در این باره می‌گوید: از آنجا که قسمت‌های مختلف مغز مسئول کنترل بخش‌های مختلف بدن هستند، علائم سکته مغزی بستگی به بخشی از مغز دارد که درگیر شده است.

فلج شدن یکی از رایج‌ترین و اصلی‌ترین علامت وقوع سکته مغزی است که می‌تواند هر بخشی از بدن را درگیر کند. برای مثال، تحقیقات نشان داده است افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند زمانی که لبخند می‌زنند نیمی از بخش دهانشان دچار افتادگی می‌شود و نمی‌توانند به طور طبیعی و کامل عضلات صورتشان را کنترل کنند. به طور مشخص، فلج شدگی ناشی از سکته مغزی غالباً یک بخش از بدن را درگیر می‌کند.

متخصصان می‌گویند: سعی کنید هر دو دست خود را به طور همزمان بالا بیاورید. اگر یکی از دستانتان می‌افتد و نمی‌توانید آن را در هوا نگه دارید، احتمال زیاد دچار سکته مغزی شده اید.

دانشمندان انگلیسی می‌گویند علائم زیر رایج‌ترین نشانه‌های وقوع سکته مغزی است:

  •  افتادگی یک طرفه صورت به طوری که فرد توانایی لبخند زدن ندارد. فلج شدگی یک طرفه صورت می‌تواند دهان و چشم‌ها را درگیر کند و باعث افتادگی آن‌ها شود.

  •  فرد توانایی بلند کردن هر دو دست خود را به طور همزمان ندارد. همچنین ممکن است در یکی از بازو‌ها و دستان خود احساس بی حسی یا ضعف کند.

  •  فرد در صحبت کردن دچار مشکل می‌شود. سخنانش گنگ و نامفهوم است و یا نمی‌تواند به طور درست کلمات را ادا کند. وی همچنین ممکن است در درک سخنان دیگران ناتوان باشد.

  •  علائم کمتر رایج سکته مغزی نیز می‌تواند شامل: گیجی، مشکلات تعادلی، مشکل در عمل بلع، سردرد شدید و ناگهانی، و از دست دادن هوشیاری باشد.

بیشتر بدانید : چگونه عوارض بعد از سکته مغزي را کاهش دهيم

بیشتر بدانید : پیشگیری از سکته مغزی در زنان با چند نکته مهم

بیشتر بدانید : انواع سکته مغزی، سکته ایسکمیک و سکته هموراژیک

بیشتر بدانید : علت های باورنکردی سکته مغزی که از آنها بی خبر هستید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir