نارسایی قلبی و علائم مهم آن
نارسایی قلبی همان کاهش عملکرد عضله قلب می باشد و علائمی مانند تنگی نفس برای فرد به همراه دارد

علائم نارسایی قلبی را می دانید؟

کاهش عملکرد عضله قلبی همان نارسایی قلبی است. میزان فشردگی عضله قلبی در افراد طبیعی حدود 55 تا 60 درصد است. علائم این بیماری متناسب با شدت آن متغیر است و می‌تواند درگیری دستگاه های مختلف بدن را به همراه داشته باشد وقتی پمپاژ عضله قلب به هر دلیل کاهش پیدامی کند؛ تورم وجمع شدن مایع در اندام های تحتانی را به همراه خواهد داشت.

 این مایع ممکن است پشت قلب و ریه ها بماند و موجب تنگی نفس در فرد شود. افرادی که نارسایی قلبی دارند نفس کم می‌آورند، انرژی کمی دارند و قادر به انجام فعالیت‌های روزانه نیستند. اما آنچه خیلی مهم است این است که قلب عضو بسیار نجیبی است و معمولا تا درگیری خیلی شدیدی نداشته باشد نارسایی آن علامتی ندارد. حتی در برخی مواقع عملکرد عضله قلبی به 25 درصد کاهش می‌یابد ولی علامتی در فعالیت‌های معمولی وجود ندارد فقط هنگامی متوجه مشکل می شویم که فعالیتی شدید داشته باشیم.

 افراد باید در طول زمان زندگی خود به طور منظم به پزشک مراجعه کرده و تست شوند. آنها باید با مراجعه به پزشک متخصص قلب از عملکرد قلب خود آگاهی یابند.

 نارسایی قلبی به دو گروه ژنتیکی و اکتسابی دسته بندی می شود. این نارسایی در کودکان ، نوجوانان و جوانان مشاهده می شود که به کاردیومیوپاتی معروف است. در این حالت یا عضله مورد تهاجم سیستم ایمنی بدن قرار می‌گیرد یا نقایص متابولیکی و سوخت و ساز و نقص‌های دیگری دارد. قالب این بیماری‌ها درمان خاصی ندارد و معمولا درگیری قلبی پیشرفت می کند.

 نقایص دریچه های قلب و بیماری‌های ویروسی مثل کرونا هم می‌تواند موجب نارسایی عملکرد عضله قلب شود.

 این بیماری باید در مراحل اولیه شناسایی و درمان شود. آنچه مهم است مراجعه به پزشک است.

بیشتر بدانید :  این سرفه ها یعنی قلب شما بیمار است، مراقب باشید

بیشتر بدانید :  ضربان نامنظم قلب را جدی بگیرید

بیشتر بدانید :  نشانه های عجیب بیماری قلبی

بیشتر بدانید : افزایش ریسک نارسایی قلبی با هوای سرد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir