چه سطحی از آنتی بادی توانایی پیشگیری از خطر مرگ کرونایی را دارد؟
سطح موجود آنتی بادی ها در بدن موضوع مهمی است که محققان روی آن مطالعات زیادی انجام می دهند

چه میزان آنتی بادی از مرگ کرونایی پیشگیری می کند

محققان بین الملل در پژوهش جدیدی که در حوزه تشخیص و درمان کووید 19 انجام داده اند، به اهمیت بالای سطوح آنتی بادی در بدن شخص بیمار برای مقابله با مرگ ناشی از این بیماری اشاره کرده اند.

بیماری کووید 19 که از دسامبر 2019 تاکنون علاوه بر آلوده کردن بخش زیادی از جمعیت جهان، به مرگ تعداد بسیار زیادی از مردم نیز انجامیده است، هنوز زیر ذره بین دانشمندان جهان برای یافتن روش های مقابله فوری و غیر فوری قرار دارد.

بدون تردید بررسی سطوح آنتی بادی تولید شده در بدن بیماران، یکی از مهم ترین جنبه های تحقیق در مورد این بیماری است که نتایج آن می تواند از مرگ های بی شماری جلوگیری کند.

یافته های محققان نشان می دهد که درمان با آنتی بادی های برون زا یعنی آن هایی که از منابع بیرون از بدن فرد تامین می شوند، باید شخصی سازی شود. چنین درمانی، برای آن دسته از بیمارانی که دارای سطوح آنتی بادی درون زای اندکی هستند، حیاتی خواهد بود.

در مطالعه ای که توسط محققان اسپانیایی روی بیماران مبتلا به کووید 19 بستری در بخش های مراقبت ویژه انجام گرفته است، مشخص شده افرادی که پاسخ آنتی بادی پایینی را در برابر ویروس SARS-CoV-2 نشان می دهند، با خطر مرگ بالاتری روبرو هستند.

بر اساس یافته های این مطالعه که در Journal of Internal Medicine منتشر شده اند، بیماران با پاسخ آنتی بادی قوی در برابر ویروس فوق، سطح RNA ویروسی پایینی را در خون خود نشان می دهند. ولی افرادی که پاسخ آنتی بادی آن ها ضعیف است، سطح RNA ویروسی داشته و پروتئین های ویروسی را نیز در خون خود نشان می دهند.

این نتایج به گفته محققان موسسه سالامانکا و دانشگاه بارسلونا می توانند به تعیین سطح مطلوب آنتی بادی مورد نیاز برای غلبه بر بیماری کووید 19به ویژه نوع شدید آن کمک کنند.

 این مطالعه همچنین شواهدی از اهمیت آنتی بادی ها علیه پروتئین خوشه SARS-CoV-2 برای جلوگیری از تکثیر ویروس ارائه می دهد. این ها درواقع، آنتی بادی هایی هستند که با واکسیناسیون ایجاد می شوند.

 یافته های ما نشان می دهد که درمان با آنتی بادی های برون زا یعنی آن هایی که از منابع بیرون از بدن فرد تامین می شوند، باید شخصی سازی شود. چنین درمانی، برای آن دسته از بیمارانی که دارای سطوح آنتی بادی درون زای اندکی هستند، حیاتی خواهد بود.

بیشتر بدانید : چرا واکسن کرونا در برخی افراد تاثیر کمتری دارد؟

بیشتر بدانید : آنتی بادی ها تا چه مدت بعد از کرونا ماندگار هستند؟

بیشتر بدانید : تست آنتی بادی کرونا چیست؟ اگر مثبت باشد یعنی قبلا کرونا گرفته ام؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sinapress.ir