جوانان باید مراقب بروز این بیماری باشند
قوز قرنیه یک بیماری شایع می باشد که بیشتر هم در قشر جوان دیده می شود و راه های درمانی زیادی برای آن وجود دارد

جوانان بهتر است مراقب بروز قوز قرنیه باشند

این بیماری، بیماری نسبتا شایع است که متأسفانه در قشر جوان و سنین پایین‌تر دیده شده و معمولا در جوانان شروع می‌شود.

 در این بیماری قرنیه که شکل کروی دارد، شکلی مخروطی به خود می‌گیرد و علت بیماری مشخص نیست، اما مقداری جنبه‌های ارثی می‌تواند در بروز آن مؤثر باشد. عامل مهمی که می‌تواند در بیماری نقش داشته باشد مالش چشم‌هاست؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد از مالش دادن شدید چشم خودداری کنند.

موضوع دیگر که در این خصوص نقش دارد طریقه خوابیدن هنگام شب است؛افراد سعی کنند هنگام خواب به چشم‌هایشان فشار نیاید و یک طرف نخوابند تا فشار به یک چشم وارد نشود یا دست‌شان روی چشم‌شان باشد؛ به ویژه آنها که به صورت دمر می‌خوابند ممکن است چنین مشکلی داشته باشند. بنابراین هر یک از این عوامل می‌تواند نقش پیشگیرانه‌ای داشته باشد.

 بیماری در حال خفیف از نظر اصلاح بینایی با تجویز عینک درمان می‌شود و اگر بیماری پیشرفته‌تر باشد از لنزهای تماسی استفاده می‌شود. در مراحل پیشرفته‌تر نیز از لنزهای قرنیه استفاده می‌کنیم و در نهایت اگر بیماری خیلی شدید باشد، نیاز به پیوند قرنیه خواهد بود.

 خوشبختانه این بیماری‌، بیماری است که امروزه درمان‌های مختلفی برای آن وجود دارد، یکی از درمان‌هایی که شایع است درمانی است که در آن بیمار اگر در مراحل پیشرفت باشد، یا در سنین پایین شروع شود، عمل CX انجام می‌دهند که در این عمل با استفاده از اشعه UV و دارو با یک عمل سرپایی اشعه ماوراء بنفش به چشم فرد تابیده می‌شود و این کار باعث می‌شود از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.

 در مواردی نیز ممکن است بیماری که دارای قوز قرنیه است بهبودی پیدا کند. قوز قرنیه اگر در سنین پایین و در کودکان باشد تشخیص مشکلی دارد و اگر در کودکی احساس کردیم که دید و تشخیص خوبی ندارد و برای دیدن اشیاء به آن نزدیک و به آن خیره می‌شود باید برای درمان به چشم‌پزشک مراجعه کنیم.

بیشتر بدانید :  مهم ترین ویتامین ها برای سلامت چشم

بیشتر بدانید : چطور از چشم های خود مراقبت کنیم؟

بیشتر بدانید : چگونه می توان فهمید که دچار قوز قرنیه شده ایم؟

بیشتر بدانید : قوز قرنیه چه کسانی را درگیر می کند؟

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir