بهبودی سریع تر عوارض قلبی کرونا در جوانان
عارضه قلبی به نام میوکاردیت ناشی از کرونا یا تزریق واکسن در جوانان بسیارخفیف تر می باشد و سریع تر بهبود پیدا می کند

عوارض قلبی کرونا ویروس در جوانان سریع تر بهبود پیدا می کند

میوکاردیت یک بیماری نادر اما جدی است که باعث التهاب عضله قلب می شود. این عارضه می تواند قلب را ضعیف کرده و بر سیستم الکتریکی آن تأثیر بگذارد.

به گفته محققان، میوکاردیت عموما نتیجه عفونت یا التهاب ناشی از ویروس است. پرفسورجین دبلیو نیوبرگر، رئیس بیمارستان کودکان بوستون و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، در این رابطه گفت: بیشترین میزان میوکاردیت پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ یا ابتلا به کرونا در میان مردان نوجوان و جوان گزارش شده است. در حالی که داده‌های کنونی در مورد علائم، شدت و پیامد های کوتاه‌ مدت محدود است، بنابراین تصمیم گرفتیم گروه بزرگی از موارد مشکوک به این بیماری قلبی را در نوجوانان و بزرگسالان کمتر از ۲۱سال ، بررسی کنیم. 

طی این مطالعات، پژوهشگران داده های ۲۶ مرکز پزشکی کودکان در سراسر ایالات متحده و کانادا را بررسی و شرایط  ۱۳۹ فرد مختلف در بازه سنی مورد نظر را شناسایی و ارزیابی کردند.

تقریباً 97.8 درصد افراد پس از واکسن mRNA و 91.4 درصد پس از دریافت دوز دوم واکسن با این مشکل مواجه شدند. شروع علائم به طور متوسط دو روز پس از تزریق واکسن رخ داده و درد قفسه سینه شایع ترین علامت بین این افراد با 99.3 درصد بود.  البته عوارض دیگری همچون تب و تنگی نفس هر کدام به ترتیب در 30.9 درصد و 27.3 درصد از بیماران مشاهده شد.

محققان در این رابطه دریافتند از هر پنج بیمار یک نفر (18.7 درصد) در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند، اما هیچ مرگ و میری گزارش نشده و اکثر بیماران تنها به مدت دو یا سه روز در بیمارستان بستری بودند. تقریباً 18.7 درصد افراد در هنگام مراجعه حداقل به طور خفیف کاهش عملکرد بطن چپ را داشتند، اما عملکرد قلب در همه کسانی که برای پیگیری مراجعه کرده بودند به حالت عادی بازگشته بود.

دونگان تی تروونگ، نویسنده اول این مطالعه و استاد دانشگاه یوتا در ایالات متحده، در این رابطه گفت:  داده ‌های فوق نشان می ‌دهد که اکثر موارد مشکوک به میوکاردیت مرتبط با واکسن کووید-۱۹ در افراد جوان‌ تر از ۲۱سال خفیف بوده و به سرعت برطرف می ‌شوند. محققان معتقدند که در مطالعات آتی باید بیمارانی را دنبال کنند که در طولانی ‌مدت از میوکاردیت مرتبط با کرونا یا تزریق واکسن رنج می ‌برند، زیرا این مطالعه فقط دوره کوتاه عوارض بیماران را مورد بررسی قرار داده و فاقد اطلاعات پیگیری است. 

بیشتر بدانید : تفاوت تاثیرات منفی کرونا ویروس بر پسران و دختران

بیشتر بدانید :  ویروس کرونا روی ضربان قلب هم تاثیر می‌گذارد!

بیشتر بدانید :  توصیه های کرونایی؛در دوران شیوع کرونا مصرف کافئین را کم کنید

بیشتر بدانید : بلایی که کرونا بر سر ایدز آورد

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir