نکاتی برای افراد مبتلا به آرتریت
افرادی که به آرتریت مبتلا هستند باید برای کنترل بیماری برخی نکات را بدانند

افراد مبتلا به آرتریت بخوانند!

 آرتریت روماتوئید یک اختلال خود ایمنی است که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت‌های بدن شما حمله می کند. آرتریت روماتوئید باعث التهاب دردناک می شود که در نهایت می تواند منجر به فرسایش استخوان و تغییر شکل مفصل شود. التهاب مرتبط با آرتریت روماتوئید معمولا در فصل سرد تشدید می‌شود و می تواند به دیگر قسمت‌های بدن آسیب برساند. مطالعه‌ای جدید نشان داده که برخی از غذا‌های رایج روزانه ممکن است آرتریت را تشدید کند و لازم است تا حد امکان مصرف آن‌ها را کاهش داد. ادامه مطلب را در این باره دنبال کنید:

علائم آرتریت روماتوئید چیست؟

  •  مفاصل حساس، گرم و متورم

  •  خشکی مفصل که معمولاً در صبح بدتر است

  • خستگی ، تب و از دست دادن اشتها

 آرتریت روماتوئید در مراحل اول تمایل دارد روی مفاصل کوچک‌تر تأثیر بگذارد، به خصوص مفاصلی که انگشتان را به دست و پا وصل می کنند. با پیشرفت بیماری علایم اغلب به مچ دست، زانو، مچ پا، آرنج، لگن و شانه ها گسترش می یابد.

 پرهیز کردن از مصرف شکر و نگه دارنده‌ها

برخی غذا‌ها باعث تشدید این بیماری می‌شود. این غذا‌ها شامل شکر، گلوتن، محصولات لبنی، دانه‌های سویا، روغن دانه‌ها، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، نگه دارنده‌های غذا و دیگر افزودنی‌ها هستند.

خواص آنتی‌اکسیدان‌ها

اگر از درد آرتریت رنج می‌برید، خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها، اسفناج، لوبیا، انگور و میوه‌های نارنجی رنگ غنی از ویتامین ممکن است کمک کننده باشد.

علاوه بر این، غذا‌هایی که حاوی ضد التهاب هستند مانند ماهی، بروکلی، آووکادو، آناناس، روغن زیتون، گیلاس، پیاز و سیر هم می‌توانند مفید باشند.

احتمال درگیری بیشتر زنان

آرتریت روماتوئید اغلب زمانی شروع می‌شود که فرد بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارد، زنان سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و برخی دیگر از عادات و تغییرات سبک زندگی ممکن است به کنترل علایم کمک کند.

روش های درمان خانگی

 ورزش منظم

  ورزش سبک می تواند به تقویت عضلات اطراف مفاصل شما  و مبارزه با خستگی که ممکن است احساس کنید کمک کند. قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

کمک گرفتن از گرما یا سرما

گرما می تواند به کاهش درد شما کمک و عضلات دردناک و سفت را شل کند. سرما ممکن است احساس درد را کمتر کند. سرما اثر بی حسی هم دارد و می تواند تورم را کاهش دهد.

حفظ آرامش

با کاهش استرس در زندگی، روش های مقابله با درد را بیابید.

بیشتر بدانید : احتمال ابتلا به التهاب مفصل یا آرتریت در این مشاغل چند برابر می شود

بیشتر بدانید :  آرتریت یا التهاب مفاصل را با این غذاها درمان کنید

بیشتر بدانید : پیشگیری از ابتلا به آرتریت با این آنتی اکسیدان

بیشتر بدانید : اگر آرتریت روماتوئید درمان نشود چه بلایی برسرتان می آید؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com