راه هایی برای درمان یبوست
عوامل زیادی روی بروز یبوست تاثیر گذار است که با رعایت برخی نکات تغذیه ای می توانید این مشکل را درمان کنید

درمان یبوست با این روش ها

در ماه رمضان بیشتر افراد، به یبوست دچار می‌شوند که علت اصلی آن، کم آب شدن بدن است. از علت‌‌های دیگر دچار شدن به یبوست در این ماه می‌توان، کاهش حرکت ‌روده‌ها،کاهش استفاده از مواد غذایی فیبردار و نداشتن تحرک بدنی را نام برد. در ادامه چند راهکار برای رفع این بیماری،به شما خواهیم گفت.

 مصرف چای کم‌رنگ و آب فراوان

به منظور جلوگیری از یبوست، لازم است که روزانه به میزان کافی، آب بنوشید. شما می‌توانید با چای کم‌رنگ هم آب بدن خود را تامین کنید. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آب گاز دار، نسبت به آب معمولی، به بهبود علایم یبوست، کمک بیشتری می‌کند.

 خوردن مواد غذایی فیبردار و مصرف میوه

فیبر موجود در مواد غذایی باعث شل شدن مدفوع می شود و عبور آن از روده ها را تسهیل می کند.برای تامین فیبر مورد نیاز بدنتان حتما مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و سالم در وعده افطار و سحری بگنجانید.سعی کنید از میوه های آبدار استفاده کنید. علاوه بر این، مصرف غلات سبوس دار نیز می تواند به شما در حل مشکل یبوست کمک کند.خرما، انجیر، سیب، اسفناج و سیب زمینی شیرین همگی گزینه های عالی و سرشار از فیبری هستند که به شما در مبارزه با یبوست کمک می‌کنند.

 هرروز پیاده‌روی کنید

بر اساس یافته های جدید ، ورزش کردن می‌تواند به طور چشمگیری از علایم یبوست بکاهد.درست است در ماه رمضان فرصت ورزش کردن بسیار محدود است اما می‌توانید برای جلوگیری از یبوست بعد از افطار به صورت منظم پیاده‌روی کنید.

 مصرف شیرینی و چربی را کاهش دهید

توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به یبوست چربی و شیرینی کمتر مصرف کنید چرا که مصرف زیاد چربی و شیرینی خود عاملی برای ابتلا به یبوست است.

بیشتر بدانید : ساده ترین روش پیشگیری از یبوست

بیشتر بدانید : مهم‌ترین علل ابتلا به یبوست کدامند؟

بیشتر بدانید : خوردن صبحانه چه تاثیری بر یبوست می گذارد؟

بیشتر بدانید :  اشتباهاتی که یبوست را بدتر می کنند

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com