فشار خون بالا یعنی چه؟ چه عددی نشان دهنده فشار خون بالاست؟
فشار خون یک بیماری مزمن است که عدم کنترل آن پیامدهای خطرناکی در پی دارد، در این مطلب به بررسی فشار خون بالا و عدد مربوط به آن می پردازیم

فشارخون بالا روی کدام عدد خیلی خطرناک است

یک فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون، نسبت عوارض خطرناک فشارخون بالا هشدار داد.

امیرحسین میلادی‌پور، با بیان اینکه فشار خون ۱۸ یا بالاتر از آن بسیار خطرناک است، گفت: فشار خون چنانچه از عدد ۱۸ بالاتر برود، باید اقدامات اورژانسی انجام شود، در این شرایط ممکن است بیمار از سردرد و درد قفسه سینه شکایت کند.

وی، سردرد شدید همراه با گیجی و تاری دید، حالت تهوع و استفراغ، تشویش و نگرانی شدید، نفس‌تنگی، صرع و تشنج را از نشانه‌های افزایش بیش از حد فشارخون عنوان کرد و افزود: این علامت‌ها می‌تواند زندگی فرد را به شدت تهدید کند.

در شرایطی که مطمئن شدید فشار خون بالا است ابتدا بیمار را به حالت نشسته یا نیمه نشسته قرار دهید، فعالیت‌های او را به طور کامل متوقف کرده و برای چند دقیقه یا تا زمان از بین رفتن احساس گیجی یا سر درد از او بخواهید نفس عمیق بکشید.

فشار خون می‌تواند در نتیجه استرس یا تشویش نیز افزایش پیدا کند، در صورتی که این شرایط علت افزایش فشار خون باشد، بهتر است دراز کشیده یا نشسته و از نفس کشیدن آرام، عمیق و همراه با آرامش برای بهبود وضعیت خود استفاده کنید و انجام این کار را تا زمانی ادامه دهید که با بهبود علامت‌های بیماری مواجه شوید.

اگر فشارخون فرد در پی استرس ۱۴ تا ۱۵ باشد نیازی به اقدامات اورژانسی نیست ولی اگر فشار خون ۱۸ تا ۲۰ باشد بسیار خطرناک بوده و باید اقدامات اورژانسی انجام شود.

بیشتر بدانید : فشار خون در هر سنی چند است و برای درمان فشار خون چه کنیم؟

بیشتر بدانید : بالا و پایین رفتن فشار خون خطرناک است؟

بیشتر بدانید : فشارخون را بدون دارو می توان کاهش داد؟

بیشتر بدانید :  فشارخون را بدون دارو می توان کاهش داد؟

بیشتر بدانید : فشارخون بالا در جوانان خطرناک است؟

بیشتر بدانید :  باورهای اشتباه درباره فشارخون بالا

بیشتر بدانید : 6 روش خانگی برای درمان فشار خون بالا

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com