در مقاله قبل شما با پنج علت که در ایجاد و یا تشدید افسردگی موثر بودند آشنا شدید، در این قسمت ما علل دیگری که در این امر دخیل هستند را به اطلاع شما میرسانیم :
 

 

در مقاله قبل شما با پنج علت که در ایجاد و یا تشدید افسردگی موثر بودند آشنا شدید، در این قسمت ما علل دیگری که در این امر دخیل هستند را به اطلاع شما میرسانیم :

6- استروئیدها

استفاده طولانی مدت از استروئیدهای آنابولیک (به خصوص موادی که در سالنهای ورزشی جهت افزایش توده بدن استفاده میگردد)

نه تنها سبب ایجاد حالات مانیک (خوشحالی بیش از اندازه به طور غیر طبیعی) شده، بلکه عدم یا کاهش مصرف آنها سبب تغییرات خلق، کاهش میل جنسی و بیخوابی میگردد. این موضوع توسط انستیتوی ملی استفاده نادرست از داروها در طی تحقیقاتی ثابت شده است. نکته مهمتر این است که در این تحقیق مشخص شده است که مصرف طولانی مدت این داروها که در بیماریهایی مانند سرطان خون مصرف میشود سبب ایجاد افسردگی شدید و حتی اقدام به خودکشی شده است.

 

7- افسردگی در قوطی داروها

یکی دیگر از علل افسردگی که توسط محققان دانشگاه تکزاس اعلام شده است، تا ثیر داروهایی است که حاوی رتینوئید هستند از جمله آنها میتوان داروهای ضد آکنه(جوش) رانام برد که با تاثیر بر سیستم عصبی سبب ایجاد افسردگی میگردد. داروهای دیگری مانند قرصهای خواب، بتا بلکورها (ضد فشارخون) وسرماخوردگی نیزدر تشدید و یا ایجاد افسردگی موثرند.

 

8- شمشیر دولبه

گرچه وجود یک بیماری مزمن سبب استرسی طولانی میگرددکه درنهایت منجر به افسردگی می‌شود اما با مطالعه‌ای که توسط محققین انجام شده این موضوع بیشتر در بیماریهایی همچون هیپوتیروئیدی، دیابت و ام اس دیده شده که در واقع می‌تواند حاصل  تغییر بیولوژی و عدم تعادل در مواد شیمیایی در بدن باشد.

 
 

9- تشخیص اشتباه

گاهی در کلاس درس، بچه‌ها و یا در محیط کار، بزرگسالان دچار دوره‌هایی از افسردگی می‌گردند. اما نکته مهم این است که تشخیص اصلی بیش فعال بودن این افراد است در واقع مدتها با تشخیص اشتباه تحت درمان قرار می‌گیرند و علائم بیش‌فعالی آنها پنهان و بدون تشخیص باقی می‌ماند.


 

 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ     www.seemorgh.com/health
 
مطالب مرتبط
علل شگفت انگیز افسردگی (1)