آیا تا کنون علاوه بر آزمایش قند خون، فکر کرده‌اید که ممکن است علائمی‌ را داشته‌باشید که هرگز به آن توجه نداشته‌اید؟ بنا‌بر گزارش انجمن دیابت امریکا، در حال حاضر....

 

آیا شما مستعد به ابتلاء دیابت هستید؟ آیا تا کنون علاوه بر آزمایش قند خون، فکر کرده‌اید که ممکن است علائمی‌ را داشته‌باشید که هرگز به آن توجه نداشته‌اید؟ در این مقاله جالب که بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده روز، در دنیاست شما را با این نشانه‌ها آشنا می‌کنیم تا با اطلاع و اقدام به موقع بتوانید پیشگیری‌های لازم را به عمل آورید.

بنا‌بر گزارش انجمن دیابت امریکا، در حال حاضر بیش از 23 میلیون آمریکایی به دیابت مبتلا هستند که 24 درصد آنها هنوز تشخیص داده نشده‌اند. شما نیزممکن است به دیابت مبتلا باشید، اما از آن بی‌خبر باشید .

از شما دعوت میکنیم تا به مطالعه نشانه‌هایی غیر معمول و تعجب‌برانگیزکه میتواند نشانه‌هایی از شروع دیابت در شما باشد دعوت می‌کنیم :

1- تیره ماندن رنگ ابرو

در مطالعه‌ای که توسط محققان آلمانی بر روی 100 نفر از مردان بین سنین 50 الی 70 ساله انجام پذیرفته است، دیده شد که 76 درصد مردان که ابرویی تیره‌تر ازموهای سر داشتند به دیابت مبتلا بودند. در واقع میتوان گفت که افرا‌دی که دیابت دارند روند سفید شدن موها‌ی ابروی آنها دیرتر انجام می‌پذیرد .

 

2- سایز سینه‌ها در خانمها

اگر خانمی‌سایز سوتین D در سن 20 سالگی داشته‌باشد، اگر مستعد ابتلاء به دیابت باشد این سایز شاید تا پنج برابر افزایش یابد. گرچه میزان بزرگی سینه‌ها مستقل از توده‌بدنی است اما این یافته که در مجله پزشکی کانادا هم به چاپ رسیده، یافته‌ای قطعی است و به این خانمها توصیه می‌شود حتماً قند خون خود را چک کنند.

3- ماه تولد

باز هم بدنبال تحقیقی شگفت انگیز که انجمن دیابت امریکا گزارش نموده است با مطالعه بر روی بیش از 10.000 کودک، میزان ابتلاء کودکان متولد در فصل بهار به دیابت نوع 1 بیش از متولدین در فصل پاییز اعلام گردیده است. در واقع ماه تولد شما در میزان ابتلاء به دیابت تاثیر دارد.
 
 

4- کاهش شنوایی

همیشه این مطلب که دیابت سبب کاهش شنوایی میشود را شنیده یا خوانده‌اید اما اینکه کسانی که مبتلاء به کاهش شنوایی هستند دو برابر بیشتر در معرض ابتلاء به دیایت هستند نکته‌ای جالب‌توجه و جدید است که توسط دکتر جودیت فرادکین، ریاست انجمن انیستیتوی سلامت غدد درونریز و بیماریهای متابولیسم اعلام شده است. پس اگر از کاهش شنوایی رنج می‌برید شاید به دیابت مبتلا باشید.

5- کوتاهی‌قد ( کوتاهی پاها)

یک خبر بد برای کوتاه قدها این است که بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد بر روی 3600 مرد اعلام گردید که کسانیکه پاهای کوتاه‌تری دارند دو برابربیشتر، نسبت به بلند قدها ریسک ابتلاء به دیابت نوع دوم را دارند .
آیا دیابت در کمین شماست؟
مطالب مرتبط
دیابت چیست؟
آزمایشی که قطعاً دیابتی بودن شما را مشخص می‌کند.
زخم و مشکلات پا در افراد دیابتی
مراقبت از پای دیابتی
 
تهیه و ترجمه :گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیراسرخوش
اختصاصی سیمرغ      www.seemorgh.com/health