برای بهره بردن از فواید چربی های مفید ، یك مشت گردو به عنوان میان وعده در روز مصرف كنید . از روغن ذرت كمتر و از روغن كانولا و روغن زیتون....
در مقاله سوم پنج راز سوم جوان ماندن را به شما ارائه می دهیم تا بخوانید وعمل کنید:

11. یك رنگین كمان میل كنید ...

پیتر گرین والدرئیس بخش پیشگیری از سرطان در انجمن ملی سرطان می گوید : " این رنگین كمان از سبزیجات ساخته شده است ". توانایی این انجمن در پیشگیری از سرطان بی مانند است.برای اینكه جوان بمانیم باید مصرف روزانه ، 7 بار از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ را هدف خود قرار دهیم .

12.شام خود را از دریا تهیه كنید

هرچیزی را برندارید با چند تكه بال ماهی به بشقابتان پرت كنید : شما به ماهی های چرب احتیاج دارید مثل ماهی آزاد ، ساردین یا قزل آلای پرورشی . اینها اسید های چرب امگا تری یعنی DHAو EPA دارند كه می تواند به جلوگیری از افسردگی ،‌بیماری آلزایمر استحالة ماكولای چشمی( دلیل اصلی نابینا شدن) و شاید هم سرطان، كمك كند .

برای بهره بردن از فواید چربی های مفید ، یك مشت گردو به عنوان میان وعده در روز مصرف كنید . از روغن ذرت كمتر و از روغن كانولا و روغن زیتون بیشتر استفاده كنید. .دكتر جورج كل استاد رشتة داروشناسی و اعصاب در دانشگاه UCLA ، از خوردن شیرینی ها ،روغن مارگارین ، اسنك ها مثل چیپس كه پر از روغن ترانس ناسالم هستند نیز خودداری می كند .او در لیست غذایی شخصی خود برای اینكه جوان بماند : دو عدد ساندویچ تن به اضافه دو عدد تخم مرغ غنی شده را در هفته گنجانده است .او روزانه دو گرم روغن ماهی هم مصرف می كند .

13. به موزیك گوش دهید

شنیدن موسیقی می تواند به تقویت ایمنی بدن كمك كند : در تحقیقی كه دكتر رابرت بك استاد بازنشسته دانشگاه كالیفرنیا ،‌ایروین ، انجام داده است ،‌سطح آنتی بادی ضد عفونت به نام IGA ، 240% در بزاق دهان گروه كُری كه آهنگ بتهوون را اجرا می كردند ،‌ افزایش یافت .

 14. یك فنجان چای بنوشید

جالب است بدانید تحقیقات ( بر روی موش ها ، سلول ها در ظرف های آزمایشگاهی و مردم ) نشان داده اند كه چای می تواند با سرطان سینه و پروستات و بیماری های قلبی مقابله كند . دكتر آنا وو، محقق و استاد رشتة پزشكی پیشگیری ، در دانشگاه كالیفرنیای جنوبی ، روزی سه فنجان چای می نوشد .

چای سبز ، بهترین است اما چای سیاه هم فوایدی دارد .

15. كمرتان را باریك كنید

برای فهمیدن اینكه آیا بدنتان جوان مانده است یا نه ، اندازه گیری با متر بهتر از ترازو است، وزنتان می تواند ثابت باشد ، اما ممكن است ماهیچه از دست بدهید و به جای آن چربی بگیرید مانند چربی های دور شكم . این مسئله به رشد خطر بیماری های مربوط به افزایش سن مثل فشار خون بالا ، دیابت و بیماری های قلبی مربوط می شود . اگر اندازة كمر شما بیشتر از 5/87 ( برای یك خانم) یا 100 ( برای یك آقا ) باشد ، شما احتمالاً چربی زیادی اطراف شكمتان دارید .

كری استوارت ، رئیس بخش تحقیق و روانشناسی بالینی ورزش در دانشكدة داروشناسی دانشگاه هاپكینز بهترین راه را برای جوان ماندن و كم كردن این بارِ درونی ، ورزش می داند .او ، در مطالعة شش ماهة 69 مرد و زن با كاهش بیست درصدی چربی شكمی آنها روبرو شد ،‌اگرچه این افراد فقط 5/2 كیلو كاهش وزن داشتند .برنامة‌استوارت سریع و كوتاه بود نه دشوار و پر زحمت:

45دقیقه ایروبیك با شدت متوسط ، سه با ر در هفته و 20 دقیقه بلند كردن وزنه با شدت متوسط ، آن هم سه بار در هفته .
ادامه دارد.......
 
تهیه و ترجمه :گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
مطالب مرتبط :
ده سال جوانتر بمانید(1)!!
آیاراز جوانی را می دانید(2)
با این ورزش جوان می‌مانید
خواص چای سبز(1)
بهترین زمان برای ورزش کردن