بشر همواره در آرزوی داشتن عمر جاودانه است گرچه هنوز به این رازدست نیافته ایم اما با رعایت نکاتی مهم وساده می توانیم طول عمربیشتری......
بشر همواره در آرزوی داشتن عمر جاودانه است گرچه هنوز به این رازدست نیافته ایم اما با رعایت نکاتی مهم وساده می توانیم طول عمربیشتری همراه با سلامتی کامل داشته باشیم با خواندن شماره چهارم این مقاله شما با نکات دیگری که در حفظ جوانی موثر است آشنا می شوید:

16.ویتامین D

 متخصصین می گویند اگر فقط یك ویتامین مكمل باشد كه شما باید مصرف كنید ، آن ویتامین D است . این ویتامین در زمان برخورد نور خوشید در پوست ایجاد می شود، اما هنگامی كه افراد پیر می شوند ، كارخانة‌تولید ویتامین D آنها دیگر خوب كار نمی كند . نزدیك نیمی از آمریكایی ها با كمبود این ویتامین مواجه اند .تحقیقات نشان می دهند كه كمبود ویتامین D خطر انواع سرطان ها ،‌ضعف استخوان ها و امكان ایجاد بیماری كه موجب سفت شدن اندام های نرم بدن می شود را افزایش می دهد.

میر استمپفر،‌رئیس دپارتمان امراض مسری در دانشكده سلامت وبهداشت عمومی هاروارد می گوید : " در مورد هیچ مادة ‌مغذی دیگری در آمریكا اینچنین كمبود وجود ندارد " . "باید از این مكمل استفاده كنید مگر در صورت خوردن مقدار زیادی ماهی " . استمپفر ،‌ هر روز 1800 IU از این ویتامین را در زمستان و 800 تا 1200 IU را در بقیة ‌فصول سال مصرف می كند. اطمینان حاصل كنید كه مكمل های شما ، ویتامین D3 كه توسط پوست ساخته می شود را شامل می شوند .

17. شام را همراه با ادویة كاری میل كنید

زردچوبه ،‌ادویه ای كه رنگ كاری را زرد می كند پر است از Curcumine ، یك نوع مادة شیمیایی كه دارای خواص قدرتمند ضد عفونت و آنتی اكسیدان است . در هند، از آن برای التیام زخم ها استفاده می كنند .

البته آسیای شرقی ها هم آن را مصرف می كنند و این امر دلیل اینكه چرا آنها به میزان كمتری نسبت به امریکایی ها دچار انواع سرطان ها ، بیماری پاركینسون و آلزایمر می شوند را روشن می كند .( تحقیقات مربوط به حیوانات در این مورد بسیار امید بخش است . ) كُل از دانشگاه UCLA ، سعی می كند به اندازة‌كافی از غذاهای هندی به همراه "مقدار زیادی از این مواد زرد رنگ " ، سه بار در هفته مصرف كند .طعم آن را دوست ندارید ، اما همچنان می خواهید هم احساس جوانی بكنید و هم جوان بمانید ؟ مصرف روزانة مكمل های Curcumine را به اندازة 500 تا 1000 میلی گرم امتحان كنید .

18. خون اهدا كنید

زندگی كه شما نجات می دهید شاید زندگی خودتان باشد . بسیاری از محققان عقیده دارند ما بیش از حد آهن جذب می كنیم ، كه بیشتر از خوردن گوشت قررمز ناشی می شود . به نظر می رسد آهن اضافی در بدن باعث ایجاد رادیكال های آزاد شده كه سرعت پیری و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان و آلزایمر را افزایش می دهند .خانم ها به طور طبیعی از خطر انبار شدن آهن اضافی در امان هستند اما بعد از یائسگی خطر افزایش آن بالا می رود .

مطالعات مقدماتی نشان می دهند كه شما می توانید با اهدای خون به صورت مرتب و مكرر ،‌خطر بیماری های قلبی را در خود كاهش دهید .توماس پرلز، استادیار رشتة داروشناسی در دانشگاه بوستون ، كه مطالعة صدسالة نیوانگلند را هدایت می كند ،‌هر دو ماه یكبار یك واحد خون اهدا می كند .گروه خونی او كمیاب است ، پس سعی می كند به دیگران كمك كند ،شاید هم از این كار سودی به دست می آورد .اگر شما از آمپول می ترسید ، حداقل گوشت قرمز را كمتر مصرف كنید : نه بیشتر از یكبار در روز ، آن هم به اندازه یك پاكت كارت .

19. مواظب چشمانتان باشید

مصرف مقدار زیادی روغن های امگا تری در غذا یا به عنوان مكمل می تواند به پیشگیری از استحالة ماكولای چشم كه در اثر بالا رفتن سن ایجاد می شود ،كمك كند . آنتی اكسیدان های گیاهی مثل لوتین و زِآكسانتین (كه در سبزیجاتی كه برگ سبز دارند مثل كلم و اسفناج یافت می شوند)نیز بسیار مفید هستند .

جان پول سَنجیووانی ، دانشمند و عضو هیئت علمی انجمن ملی چشم می گوید : "افرادی كه غده های ریزی بر روی شبكیه چشمشان ایجاد شده كه می تواند نشانه های اولیة استحاله ماكولا باشد - ‌می توانند با مصرف این مكمل ها خطر كوری در هردو چشم را تا 25% كاهش دهند" . حال بر طبق مطالعة ایشان چه بخوریم: 500 میلی گرم ویتامین C ، 400IU ویتامین E ، 80 میلی گرم روی(Zinc) ، 15 میلی گرم beta-carotene و 2 میلی گرم copper (مس).

 20. برای پوستتان از آلوورا کمک بگیرید

آلوورابا خاصیت قوی ضدالتهابی و آنتی اكسیدانش می تواند به جوان ماندن پوست شما از طریق محافظت آن در برابر رادیكال های آزاد و كاهش التهابات ، كمك كند .همچنین هرروز یك كرم ضد آفتاب قوی به همراه كرم Retin-A به پوستتان بزنید و رژیم غذایی، شامل انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ – زغال اخته، تمشك ، گرپ فروت ،‌كلم بروكلی و اسفناج داشته باشید . همچنین برای اینكه چطور جوان بمانیم ، نوشیدن چای سبز و كمی شكلات تلخ می تواند مفید باشد . كاری كه شما باید بكنید : از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سیگار كشیدن خودداری كنید .
ادامه دارد.....
 
تهیه و ترجمه :گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
مطالب مرتبط :
ده سال جوانتر بمانید(1)!!
آیاراز جوانی را می دانید(2)
همانندگلی باطراوت جوان بمانید!!
بشر در آرزوی عمر جاودانه(3)
توصیه ما به شما: پوستی سالم
پنج عادت مهم برای سلامتی پوست
ضد آفتابها