از سال 1900 امید به زندگی در زنان آمریکایی از 48 به 80 سال و در مردان از 46 به 75 افزایش یافته است.محققان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2050....
 
  از سال 1900 امید به زندگی در زنان آمریکایی از 48 به 80 سال و در مردان از 46 به 75 افزایش یافته است.محققان پیش بینی می‌کنند که تا سال 2050 ،تعداد آمریکایی های صد ساله چند برابر شود.

وقتی از خوانندگان مقاله سئوالاتی شد، هم هیجان انگیز و هم نگران کننده بود. چرا که فقط 12 درصد گفتند که تمایل دارند تا صد سالگی زندگی کنند. یک دلیل احتمالی این است که انسان نمی‌خواهد بیمار و ناتوان بماند. هیچ بحثی در این باره نیست. بر طبق یک نظر سنجی بیشترین نگرانی آمریکایی‌ها برای پیر‌تر شدن این است که سلامتی آنها رو به افول می‌رود. دکتر مایکل رویزن نویسنده رییل ایج می‌گوید، آیا انسان به آن جوانی که باید باشد هست؟ اما می‌دانیم که جواب منفی است. علم ما در زمینه چگونگی ژن‌ها پیشرفت کرده است، اما متاسفانه کیفیت زندگی‌ها تغییر نیافته است. با پیشرفت های پزشکی و با توصیه های ما در این مقاله، پیشگیری از پیری را خواهید آموخت.

شش تست و آزمایش پزشکی که کمک به خوب زندگی کردن می‌کنند.

 1-    پستان:

 کسی که در بیمارستان و یا درمانگاه زنان بوده خانمها یا دختران زیادی را دیده که مایوس و ناراحت می‌باشند. از این بدتر اینکه هر چه سن بالا می‌رود امکان ابتلا به سرطان سینه نیز بیشتر می‌شود.یکی ازعلل آن تولید استروژن در زمان تخمک گذاری می‌باشد که باعث تحرک سلولهای شیر ساز می‌شود. رئیس جامعه سرطان سینه آمریکا گفته است که هر چه سلولها بیشتر تقسیم بشوند و اطلاعات ژنتیکی آنها باز تولید شود، امکان اتفاقات ژنتیکی بیشتر می‌شود. دانشمندان بر این باورند هستند که فعالیت بدنی و ورزش حداقل 2 ساعت در هفته، 20 درصدمی‌تواند از سرطان سینه جلوگیری کند. دلیل آن هم این است که هنگام ورزش تخمدان ها سطح پایینی از هورمون تولید می‌کند که حجم استروژن و پروژسترون ارسالی به سینه را کاهش می‌دهند. گذشته ازهمه این‌ها، سیگار نکشید، ماهیانه خود را وزن کنید، از نوشیدن نوشابه‌های الکلی اجتناب بورزید و غیره. چند وقت یکبار نزد‌یک پزشک متخصص زنان بروید و چک‌آپ لازم را انجام دهید. چون که پیشگیری بهتر از درمان است. طبق گفته پزشکان، اگر سرطان سینه در همان مراحل اولیه تشخیص داده شود 96 درصد امکان درمان وجود دارد. از این رو پیشرفت‌های سریعی در ماموگرافی نیاز است. درسالهای اخیر ماموگرام‌های دیجیتالی و MRI کمک زیادی به علم پزشکی کرده‌اند، این ماموگرام ها تصاویر واضحی ارائه می‌دهند. هر چند پیشرفته‌تر می‌شوند، کنترل‌پذیری آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. یک روش فیلمبرداری دیگر طبف بینی MR می‌باشد. در این MRI‌ها، تکنسین مربوطه امواج رادیویی را به سلولهای مشکوک می‌فرستد تا ترکیبات شیمیایی آنها را کشف کند. با این تصاویر بدون بافت برداری می‌توان خوش خیمی‌ یا بد‌خیمی‌سلول‌ها را تشخیص داد و بدین وسیله از خیلی بافت برداری‌های غیر ضروری جلوگیری می‌شود. پزشکان امیدوارند تا 5 سال دیگر پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه صورت بگیرد.

دانشمندان در حال توسعه نوعی آزمایش خون تشخیصی می‌باشند. این آزمایش شبیه به آزمایش تشخیص سرطان پروستات می‌باشد. این تست پروتئین‌های ساخته شده توسط سلو‌لهای سرطانی را تا قبل از بزرگ شدن تومور پیدا می‌کند. تا ده سال دیگر پزشکان می‌توانند با آزمایش کلسترول سرطان سینه را تشخیص دهند. اگر به این نحو تومور پیدا شود، با وسایل ظریف‌تری می‌توان بیماران را معالجه کرد. جامعه جراحان سرطان سینه آمریکا روش پرتو افکنی سینه را به صورت سریع و جزئی تصدیق کرد (روش APBI) پزشکان گفته اند به جای عکس برداری از کل سینه باید فقط از نقطه خاص عکس برداری کرد. بنابراین با این روش طول مدت درمان به جای 6 هفته، 5 روز خواهد بود. پیشرفت دیگر در این زمینه ریشه کنی به صورت فرکانس موج الکترو مغناطیسی می‌باشد. این روش برای تومور کبدی استفاده شده است.در این روش به جای جراحی، تومور توسط جریان الکتریکی و فراصوتی از بین می‌رود. دو مرکز اصلی در آمریکا در حال بررسی این روش بر روی سرطان سینه می‌باشند.

 2-قلب:

 بیماری قلبی عروقی مربوط به زنان باید مورد توجه قرار بگیرد. هر چه سن بالا می‌رود، رگهای خونی انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند و کلسترول لایه‌هایی از پلاک را به وجود می‌آورد. این بدان معنی است که قلب مجبور است برای پمپ کردن خون، شدیدتر و سخت ترکار کند. بنابراین فشار خون افزایش پیدا می‌کند. به گفته نویسنده برنامه قلب سالم زنان و رئیس یکی از بیمارستان های قلب در آمریکا در این زمان خانم‌ها فکر می‌کنند، فشار خون بالا ناگهانی بوده ولی این طور نیست طبق گفته نویسنده پایان دارودر نیویورک، تا 10 سال دیگر، راه حل چیزی شبیه سی تی اسکن می‌باشد. این اسکن ها، باعث تشخیص زود هنگام تصلب شرایین شده و از مردن بیماران به علت سکته و حمله قلبی جلوگیری می‌کند. تصلب شرایین به سخت شدن سرخرگ هاگفته می‌شود. اگر کلسترول بالا باشد(چیزی در حدود 240)- یک پیشرو برای بیماری قلب- دکترها داروهایی مثل کرستور، لیپیتور وزکر تجویز می‌کنند. این داروها از تولید کلسترول بدخون(LDL) توسط کبد جلوگیری می‌کنند. تا دو سال دیگر دارویی با نام CETP در بازار عرضه می‌شود. این دارو از تولید نوعی پروتئین که سبب تبدیل HDL به LDL می‌شود جلوگیری می‌کند. HDL (نوعی کلسترول است که الکترودهای دیوار سرخرگی را بر می‌دارد.) دانشمندان در حال بررسی داروها و واکسن‌های دیگری غیر از CETP می‌باشند. اما راه حل فقط دارو نمی‌باشد. رئیس دانش قلب شناسی هسته‌ای در دانشگاه پزشکی در نیویورک گفته است که با تغییر شیوه زندگی تا 82 درصد می‌توان بیماری قلبی را کاهش داد. 30 دقیقه هر روز ورزش کنید. تا انعطاف پذیری رگ‌های خونی را افزایش دهید. رژیم کم چربی را دنبال کنید.

3- گوش:

ممکن است تا حالا به قدرت شنیداری‌تان فکر نکرده باشید.(غیر از تست‌های سنجش شنیداری که در دبستان انجام می‌شود.)اگر گوش داخلی را چندین میلیون بار بزرگنمایی کنیم، شبیه جنگل انبوهی از 20000 درخت خواهد بود. این درختان در حکم سلول‌های کرک مانند میکروسکوپی می‌باشند که ارتعاشات را از محیط بیرون دریافت و به ضربان های الکتریکی تبدیل می‌کنند و برای تفسیر شدن به مغز ارسال می‌نمایند. در طول زمان این درختان فرسوده و خشک می‌شوند. از طرف دیگر بقیه درختان به طور جبران ‌ناپذیری توسط سربازان خشنی خراب می‌شوند. به گفته مسؤل یکی از مؤسسات شنیداری در آمریکا، 40 درصد از تخریب سلول های گوش داخلی افراد به دلیل افزایش سن نیست بلکه عامل آن سروصدای زیاد می‌باشد. برای نگهداری جنگل گوش خود نیاز به تخصص خاصی ندارید. در عوض هنگام گوش دادن به موسیقی خاص، هر 20 دقیقه یا 30 دقیقه به گوش خود استراحت دهید . طبق گفته پروفسور سیگ سلی که در مؤسسه علوم ارتباطی لس آنجلس کار می‌کند، سلول های حسی به 24 ساعت وقت نیاز دارند تا بتوانند بهبود یابند. اگر ساعت ها از گوش خود کار کشیده اید برای بهبودی آن به یک نوع قرص نیاز دارید. اساس این قرص یک اسید آمینه با نام اَسیتیل سیتسئین می‌باشد که محققان در حال مطالعه آن می‌باشند. این اسید آمینه سبب تحرک تولید یک پروتئین به نام گلوتاتیون می‌شود.این پروتئین نقش نگهبان سلول های کرک مانند گوش داخلی را بر عهده دارد. گلوتاتیون سم تولید شده از سروصدای زیادی را که به گیرنده های صدا حمله می‌کنند را جذب می‌کند. قرص ذکر شده با قیمت 35 دلار به صورت مکمل شنیداری در آمریکا به فروش می‌رسد، خیلی از پزشکان در حال آزمایش این قرص هستند تا تأثیر آن را تشخیص دهند.بهترین تحقیق شامل برگرداندن کری می‌باشدو آن هم توسط رشد سلو لهای حسی. محققان در مشیگان به وسیله ژن درمانی در خوک های کر، سبب تحریک رشد سلول های جدیدی شدند. کارشناسان می‌گویند، افراد باید بتوانند به همان سرعت که باعث تخریب سلول های حسی می‌شوند به همان نسبت سلول های جدید تولید کنند

ادامه سه تست و آزمایش پزشکی دیگر که برای پیشگیری از بیماری، پیری زودرس و خوب زندگی کردن ضروریست در مقاله بعدی در تاریخ 1387.8.8 به اطلاع شما خواهد رسید.

 شش آزمایش پزشکی برای پیشگیری از پیری وناتوانی جسمی(2)

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
 
  
مطالب مرتبط: 
 
 به سادگی از زندگی لذت ببرید!!
 راز بیمار نشدن چیست؟
سرطان سينه