همراه بعضی داروها نمک بخورید!!!
ترکیب محلول نمک با داروهای مخدر و آرامش دهنده سبب کاهش مسمومیت این داروها در زمان تزریق به پوست است. فرمولاسیون سمی برخی از داروها که به پوست تزریق می‌شود اثربخشی دارویی آنها را کاهش می‌دهد.

براساس تحقیقات به دست آمده، بسیاری از داروهای موضعی می‌تواند سمی باشد اما در این بین ترکیب این داروها با محلول نمکی سمی بودن این داروها را بسیار کم می‌کند که به طور کلی مواد مخدری که به صورت محلول و به عنوان تسکین دهنده استفاده می‌گردد در صورت حل شدن در محلول‌های آلی سمیت آن از بین خواهد رفت.

 

براین اساس، نمک‌های مایع جابه‌جایی موادمخدر از طریق پوست را آسان و سبب کاهش سمیت این داروی مسکن می‌شود و این محلول نمک برای داروهای پروپرانول، مسدود کننده که برای درمان فشارخون بالا، درد قفسه سینه و میگرن استفاده‌ی شود به خوبی امتحانش را پس داده است.

 

سمیر میتراگتری: محقق دانشگاه‌ کالیفرنیا می‌گوید محلول نمک تنها مشکلی که ممکن است به وجود آورد این است که نمکش با دیگر یون‌های خون ترکیب و اثرات آنها را خنثی کند. وی اضافه می‌کند پروپرانول دارای بار مثبت و با درجه سمیت زیاد که وقتی با محلول نمک ترکیب می‌شود، سمیت‌اش از بین خواهد رفت و این فرمول بر روی پوست حیوانات تست شده است.

 

گفتنی است؛ تغییرات در هیدراناسیون بر التهاب پوست در زمان تزریق مسکن تأثیر می‌گذارد و رطوبت پوست و هیدراناسیون آن بر این داروی محلول تأثیر منفی ممکن است بگذارد.

 

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir