امروزه محققان معتقدند که خوردن برخی غذاها می تواند، به درمان و حتی پیشگیری از سرطان روده بزرگ یا سرطان کولون کمک کند در این مقاله با جزئیات بیشتری به این مسئله مهم می پردازیم.
امروزه محققان معتقدند که خوردن برخی غذاها می تواند، به درمان و حتی پیشگیری از سرطان روده بزرگ یا سرطان کولون کمک کند در این مقاله با جزئیات بیشتری به این مسئله مهم می پردازیم.

این غذاها می توانند به درمان سرطان روده بزرگ کمک کنند

اگر یک مسئله وجود داشته باشد که آن را یاد گرفته باشیم، آن هم خوردن غذای سالم است که می تواند شرایط جدی مانند سرطان را از ما دور کند. امروزه محققان معتقدند که خوردن برخی غذاها می تواند، به درمان و حتی پیشگیری از سرطان روده بزرگ یا سرطان کولون کمک کند و به علاوه در درمان و پیشگیری از شرایطی مانند بیماری کرون و سندروم روده تحریک پذیر موثر هستند. محققان در دانشگاه وارویک Warwick دریافته اند که شکست یک فرایند سلولی رایج در روده می تواند محیطی را ایجاد کند که بیماری ها – یا حتی سرطان – در این محیط می توانند شکل بگیرند. تمام کاری که برای بی اثر ساختن این مجموعه ناخوشایند می توان انجام داد، خوردن برخی غذاهای خوشمزه و سالم است.

کدام غذاها به پیشگیری و درمان سرطان کمک می کنند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری التهابی روده IBD، علائم، علل و درمان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری روده تحریك پذیر چیست؟

معمولا فرایندی به نام خودخواری یا اتوفاژی autophagy برای بازیافت ساختارهای مضر یا آسیب دیده توسط سلول ها در داخل خودشان استفاده می شود. اتوفاژی به حفظ سلامت بدن کمک می کند، اما زمانی که این فرایند به شکل نادرست انجام می شود، بافت هایتان ملتهب می شوند – که راه برای بروز مشکلات جدی در روده باز می شود.

محققان وارویک، پروتئینی را شناسایی کردند که توسط اتوفاژی تنظیم می شود و کنی Kenny نامگذاری شد. با استفاده از مگس های میوه محققان قادر بودند تعیین کنند زمانی که اتوفاژی با شکست روبه رو می شود، سطح کنی بالا می رود و این امر منجر به التهابات خطرناک در داخل روده می شود – شرایطی که محققان می گویند در انسان حتی بدتر است. خبر خوب این است که بسیاری از غذاهای سالم می توانند اتوفاژی را تحریک کنند که این کار می تواند به کنترل سطح کنی کمک کند. محققان در مورد چه غذاهایی صحبت می کنند؟ انار، انگور قرمز، گلابی، قارچ، عدس، سویا و نخود سبز را امتحان کنید.

کدام غذاها به پیشگیری و درمان سرطان کمک می کنند؟

با ارائه درک بهتری از ارتباط بین التهاب و اتوفاژی توسط دانشمندان – و چگونگی کنترل و تنظیم سازی اتوفاژی – محققان روش های درمانی موثرتری را برای بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ، سندروم روده تحریک پذیر، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو یا کولیت زخمی* ulcerative colitis پیشنهاد می دهند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه های اولیه سرطان روده بزرگ که باید بدانید 

*کولیت اولسراتیو : کوليت اولسراتيو  یک بيماری التهابی روده است که معمولاً درمحدوده سني پانزده تا سی سالگی و پنجاه تا شصت سالگی بروز می کند. بيماری کوليت ممکن است با علايمی مانند دل درد، اسهال خونی و تب همراه باشد.

دکتر ایونیس نزیس Ioannis Nezis نویسنده اصلی تحقیق منتشر شده در ارتباطات طبیعت Nature Communications، به علم روز ScienceDaily گفت: درک مکانیسم های مولکولی از اتوفاژی انتخابی و التهاب کمک خواهد کرد تا از مداخلات برای فعالسازی مسیر اتوفاژی استفاده شود و از التهاب پیشگیری شده و در طول زندگی سلامت جسم بهبود پیدا کند. 


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ