پیشگیری از 40 درصد سرطان ها با این نکات امکان پذیر است
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر اعلام کرد: ٤٠ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند

40 درصد از سرطان ها با این تغییرات قابل پیشگیری است

افشین استوار همزمان با پویش ملی مبارزه با سرطان گفت: در سال های اخیر بروز سرطان در سراسر جهان و همچنین ایران رو به افزایش بوده است که البته مهمترین دلیلش افزایش سن جمعیت و افزایش امید به زندگی بوده اما دو دلیل عمده دیگر هم در این زمینه به شیوه زندگی نامناسب و عوامل محیطی بر می گردد.

وی افزود: هر چند بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است اما با توجه به روند رو به افزایش این بیماری، باید برنامه داشت.

استوار گفت : تردیدی نیست که بهترین راه برای مقابله با چنین روندی، مشارکت فعالانه سیاستگذاران مختلف در حوزه سلامت و خارج از آن و حضور همیشگی مردم است.

شیمی درمانی

وی ادامه داد : مردم با اتخاذ روش های خودمراقبتی باید محافظ خود در برابر عوامل خطر بیماری ها باشند، از دیگر سو مسئولان نیز وظیفه دارند ضمن آموزش نظام مند شیوه های خود مراقبتی و ارائه خدمات مناسب فردی برای کنترل عوامل خطر، از ایجاد عوامل خطر جلوگیری و مردم را در برابر آنها محافظت و حمایت کنند.

وی بیان داشت: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است و با رعایت مواردی از جمله پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت بدنی منظم، ایده آل نگهداشتن وزن بدن، تغذیه سالم، محافظت در برابر عفونت ها، محافظت از پوست، رعایت اصول ایمنی در منزل و محیط کار، رعایت سلامت روانی و معنوی زندگی، رعایت سلامت زندگی اجتماعی و مراجعه به پزشک در صورت دارا بودن علایم هشدار دهنده سرطان و فراموشی باورهای نادرست به این مهم دست یافت.


بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان با حذف ظروف پلاستیکی از آشپزخانه

بیشتر بدانید : پیشگیری از انواع سرطان با یک استراتژی موثر

بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان و توصیه های پزشکان در این مورد



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com