چند روش گیاهای برای پیشگیری از نیش حشرات
 بسیاری از ما به خصوص در فصل تابستان از نیش حشرات رنج میبریم. در این مقاله چند روش گیاهی بدون استفاده از مواد شیمیایی برای در امان بودن از نیش حشرات معرفی میکنیم

روش های مختلفی برای دفع پشه و سایر حشرات پیشنهاد شده است؛ از قبیل اسپری ها که حاوی موادشیمیایی مضر برای سلامت و محیط زیست هستند. خبر خوب این است که با چند راهکار طبیعی و به دور از مواد شیمیایی، می توانید از نیش حشرات در امان بمانبد.


سیر

اگر مقدار زیادی سیر بخورید، یک لایه نامرئی از روغن سیر از منافذ پوستی شما به بیرون تراوش می کند که شما می توانید آن را لایه محافظتی در برابر پشه ها بنامید. مطمئنا بسیاری از ما دوست نداریم مقدار زیادی سیر بخوریم، در این صورت می توانید از آب سیر به عنوان دفع کننده پشه استفاده کنید. برای تهیه اسپری سیر، فقط کافی است سیر را با آب مخلوط کنید و در یک بطری بریزید. مقدار آب باید ۵ برابر مقدار سیر مصرفی باشد. این مخلوط را روی بخش هایی از بدنتان که در معرض نیش پشه است، اسپری کنید. این اسپری طبیعی پشه ها را به مدت ۵ تا ۶ ساعت از شما دور نگه می دارد.


ریحان

نگه داشتن این گیاه در نزدیکی درب ورودی خانه، از ورود بسیاری از حشرات به داخل خانه جلوگیری خواهد کرد. از برگ های خشک ریحان در داخل اتاق نیز می توانید استفاده کنید. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ روی گیاه ریحان انجام شد، نشان داد که اسانس های این گیاه لذیذ برای حشرات در حکم سم است.


آویشن

این گیاه قوی و خوشبو نه تنها پشه‌ ها بلکه مگس ها را نیز دفع می ‌کند. عطر گل‌ های آن هنگامی که در هوا پخش می ‌شوند به مشام کاملا آشناست و هنگامی که روی پوست مالیده شود تاثیر آن چند برابر خواهد شد.


نعنا

ثابت شده که عصاره نعنا منجر به محافظت از پوست در برابر نیش حشرات می شود. ثابت شده است که اسانس آن حشرات بالغ را دفع می ‌کند و حشرات نوزاد گونه ‌های مختلف را می ‌کشد.


رزماری

بخور این گیاه مادامی که نزدیک دود ناشی از سوختن آن باشید، در عین اینکه بوی خوبی برای شامه‌ انسان تولید می‌ کند، برای حیوانات کوچک نامطلوب است و آن ‌ها را دور نگه می ‌دارد.


سنبل هندی

این گیاه همیشه سبز به عنوان گیاه پشه نیز شناخته می ‌شود. چنانچه گیاه دیگری در دسترس نباشد، مالیدن آن روی پوست برای دفع حشرات، بی ‌تاثیر نخواهد بود.


 جعفری

یک دفع کننده طبیعی حشرات است. مقداری جعفری خرد شده را در یک شیشه سرکه سیب بریزید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید. یا پارچه ای را آغشته به این مواد کنید و آن را دور گردن یا روی کلاهتان ببندید.


بیشتر بدانید : چگونه علائم نیش و گزیدگی انواع حشرات را تشخیص دهیم؟

بیشتر بدانید : 10بیماری عجیب و هولناک که از طریق نیش پشه منتقل می شوند

بیشتر بدانید : واکنش بدنتان نسبت به نیش پشه ها چگونه است و چه معنایی دارد؟

بیشتر بدانید : چرا پشه بعضی ها را بیشتر نیش می زند؟+چند راه حل برای فرار از پشه ها


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

seemorgh.com/health

منبع: آوای سلامت