پیشگیری از آلزایمر با چند روش شگفت انگیز
 آلزایمر یا همان فراموشی در بین زنان سالمند بیشتر از مردان است،مادر این مطلب برای شما روش پیشگیری ازین بیماری را بازگو کرده ایم

 پیشگیری کردن از آلزایمر

مطالعات نشان می‌دهد آلزایمر، فراموشی و مشکلات حافظه در بین زنان سالمند بیشتر از مردان است. هر چند در برخی بررسی‌ها دلایل فیزیولوژیک برای این موضوع آورده‌اند اما نتایج مطالعه‌ای جدید این احتمال را مطرح ساخته است که شاید دلیل شیوع بیشتر فراموشی در زنان، ارتباط نزدیکی با سبک زندگی سنتی زنانه دارد.در این مطالعه که  دردانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، وضعیت بیش از شش هزار زن که بین 1935 تا 1956 میلادی به دنیا آمده بودند به مدت 20 سال بررسی مستمر شد. در طول این 20 سال شرکت‌کنندگان به صورت منظم از نظر وضعیت شناختی و حافظه ارزیابی شدند. در کنار این ارزیابی‌ها اطلاعاتی از وضعیت زندگی زنان، از جمله وضعیت اشتغال و نوع کار ، جمع‌آوری شد.نتایج نشان داد زنانی که در دوران میان سالی کار کرده و دستمزد دریافت می‌کرده‌اند، 61 درصد کمتر از زنانی که سابقه کار کردن نداشتند با مشکلات مرتبط با فراموشی روبه رو شده‌اند. محققان بر این باورند که کار کردن زنان و دریافت دستمزد در برابر آن می‌تواند به حفظ کارکردهای مغز به ویژه در زمینه حافظه کمک کند اما کار همراه با کسب درآمد چطور می‌تواند مانع از فراموشی در زنان شود؟ محققانی که نتایج به دست آمده را هفته گذشته در کنگره بین‌المللی انجمن آلزایمر آمریکا ارائه کرده‌اند، به سه عامل میانجی اشاره داشته‌اند.

 فعالیت بیشتر مغز

 آن‌ها اولین عامل را به تحریک و فعالیت بیشتر مغز در زمان کار نسبت داده و گفته‌اند از آن جایی که کارهای همراه با دستمزد به صورت معمول نیازمند فعالیت مغز است، این موضوع خود می‌تواند در پیشگیری از فراموشی نقش داشته باشد.

دسترسی بهتر به خدمات درمانی

دومین نکته اما دسترسی بهتر به خدمات درمانی در این گروه از زنان است. تجربه نشان می‌دهد زنانی که خود درآمد دارند و از نظر مالی وابستگی کامل به فرد دیگری ندارند، زمانی که با مشکلی رو به رو می شوند، دسترسی بهتری به خدمات بهداشتی، درمانی و شانس بیشتری برای دریافت درمان دارند.

روابط اجتماعی گسترده‌تر

نکته‌ سوم تقویت روابط اجتماعی در این گروه از زنان است. در مطالعات دیگر مشخص شده است که داشتن روابط اجتماعی گسترده‌تر می‌تواند به فعال نگه داشتن مغز کمک کند و فراموشی را به تاخیر بیندازد و کار کردن برای غالب افراد به معنی ایجاد فرصت بیشتر برای گسترش روابط اجتماعی است. 


 بیشتر بدانید : آیا آلزایمر ارثی است؟

بیشتر بدانید : 10 علامت شروع آلزایمر

بیشتر بدانید : بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: asriran.com